نوشته شده توسط : ali

در ابتدای بحث به تعریفی در خصوص شرکت های تعاونی می پردازیم سپس مزایا و امتیازات شرکت های تعاونی را مورد بررسی قرار می دهیم :

• شرکت تعاونی :

یک شرکت تعاونی یک انجمن ثبت شده مستقل و وظیفه مند متشکل از افراد است با یک پیوستگی معمول از علایق، که به طور داوطلبانه با یکدیگر برای رسیدن به نیازهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود و استفاده از مشارکت مساوی از سرمایه مورد نیاز مشتری شدن محصولات و خدماتشان و پذیرش سهم منصفانه ای از ریسک و منافعی که بر اساس اصول پذیرفته شده بین المللی متقبل شده اند، متحد شده اند.

• مزایا وامتیازات و اولویت های قانونی شرکت های تعاونی به شرح ذیل است :


۱- واگذاری اجرای پروژه ها و طرح های دولتی به شرکت های تعاونی در صورت دارا بودن شرایط مساوی
طبق ماده ۴ قانون بخش تعاونی دولت و کلیه سازمان های وابسته موظفند در اجرای طرح ها و پروژه های خود در شرایط مساوی اولویت را به بخش تعاونی بدهند. مثلاَ چنانچه دولت بخواهد برای کارگران وکارمندان خود که در ساختن فلان سد در فلان ناحیه به کار اشتغال دارند خانه بسازد و ساختن منازل کارمندان یا اجرای بعضی از قسمت ها مثلا سیم کشی ویا تأسیسات آن را به مناقصه بگذارد، در صورت شرایط مساوی طبق نصّ (حکم صریح) این ماده، شرکت های تعاونی در اولویت قرار داده خواهند شد. در صورتی که شرکت های تعاونی برای اجرای بعضی از پروژه ها و طرح ها چنان که ذکر شد در شرایط مساوی قرار بگیرند می توانند برای به دست گرفتن اجرای طرح ها به این حق قانونی استناد کنند‌.
۲- تأمین قسمتی از سرمایه شرکت های تعاونی توسط وزارتخانه ها و موسسات شرکت های دولتی
مطابق ماده ۱۷ قانون بخش تعاونی، اشخاص حقوقی حقوق عمومی، مانند وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت های دولتی و وابسته به دولت، با انعقاد قراردادهای مختلف اجازه دارند تا مقدار 49% سرمایه شرکت های تعاونی را تامین کنند.
3- استفاده از بانک ها جهت تامین سرمایه
طبق مضمون قسمت پایانی ماده 19 قانون بخش تعاونی، شرکت های تعاونی می توانند از وام بدون بهره بانک ها استفاده کنند؛ لیکن در استفاده از وام و کمک های مالی دولتی اولویت با تعاونی هایی است که از بانک ها طبق قانون عملیات بانکی بدون بهره وام دریافت نکرده باشند.
در اینجا به دلیل زبان نامتعارفی که قانون گذار برای منظور خود به کار برده است باید توضیح داده شود که از کلمه دولت در این ماده باید تفسیر موسع و گسترده ای نمود؛ زیرا منظور قانون گذار از دولت در اینجا صرفا( هیات وزیران) به عنوان دولت نیست بلکه شامل هر شخص حقوقی حقوق عمومی اعم از آنان که اعمال حاکمیت و یا عمل تصدی می کنند از جمله وزارتخانه ها، ادارات، سازمان ها، شرکت های دولتی استفاده نکرده اند جهت اخذ وام بدون بهره در اولویت قراردارند.
4- تأمین وام شرکت های تعاونی از طریق منابع بودجه ای(بودجه عمومی کشور) و الزام بانک ها به ارائه خدمات و تسهیلات لازم مالی به شرکت های تعاونی
به موجب تبصره های 1 و 2 ماده 24 قانون بخش تعاونی، قانون گذار دولت را موظف کرده جهت تقویت شرکت های تعاونی وام بدون بهره را با تضمین بودجه عمومی کشور از طریق بانک ها در اختیار شرکت های تعاونی قرار دهد و بانک ها را موظف دانسته در تامین وام ها و اعتبارات مالی و همچنین (سرمایه گذاری در شرکت های تعاونی) با شرکت های تعاونی همکاری کنند.شرکت های تعاونی در صورت اقتضا می توانند به این حق قانونی استناد کنند.
5- فروش اموال دولتی و سهام شرکت های دولتی به شرکت های تعاونی
قانون گذار دولت را ( به مفهوم هر شخص حقوقی حقوق عمومی) موظف نموده اموال خود، اعم از منقول و غیر منقول، همچنین سهام شرکت ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و بانک ها و همچنین اموال مصادره شده و ملی شده را با انعقاد قراردادهای مورد توافق طرفین از جمله، اجاره به شرط تملیک، در اختیار شرکت های تعاونی قرار دهد یا آنها را به شرکت های تعاونی بفروشد یا به اجاره آنها بدهد. شرکت های تعاونی می توانند در صورت لزوم در زمان اقتضا به این حق استناد و از آن استفاده کنند.
6- سپردن واحدهای صنعتی یا کشاورزی یا خدماتی متعلق به دولت به دست شرکت های تعاونی
مستنبط از ماده 18 قانون بخش تعاونی قانونگذار به دولت (به معنای عام) اجازه و اختیار داده است که بعضی از واحدهای صنعتی و کشاورزی و خدماتی را که از اموال عمومی ( یعنی اموال دولتی و متعلق به دولت) بوده است، در اختیار شرکت های تعاونی قرار بدهد.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

با توجه به هزینه های بالا برای جلب مشتری ، امروزه علائم تجاری ، از جایگاه ویژه ای برای تبلیغ و عرضه کالا و خدمات تجاری برخوردار هستند. این علایم برای این که بتوانند از حمایت قانون نیز برخوردار شوند می بایست از قواعد خاصی پیروی کنند. در این مقاله، به این قواعد می پردازیم.

    وجه تمایز داشتن (  Distinctiveness) و جدید بودن علامت تجاری

تغییرات مداوم و پایدار در صنعت تولید و رقابت روزمره در میان تولیدکنندگان، مستلزم ایده های خلاق و بدیع می باشد تا برندها بتوانند در این بازار حضور یابند. لذا علامت تجاری می بایست ابتکاری و جدید بوده و صفت مشخصه و یا " وجه تمایز " داشته باشد. اگر علامت صرفاَ نشانه های ساده باشد از محصول عرضه شده در بازار حمایت نمی کند و آثار خوب یک علامت ابتکاری را در بر نمی گیرد.
از این نظر، نشانه های ذیل را نمی توان برای علامت تجاری استعمال نمود:
الف- اسامی عام را نمی توان به نام علامت تجاری یا برند انتخاب نمود.زیرا این نوع کلمات جنبه عمومی داشته و مختص نوع بخصوصی از کالا نمی تواند باشد.مثلاَ کلمه قند را نمی توان برای محصول قند انتخاب نمود و یا اینکه شکل ماهی را بدون آنکه حالت مخصوصی داشته باشد نمی توان برای کنسرو ماهی انتخاب نمود.
ب- اوصاف اجناس نمی توانند به عنوان علامت تجاری انتخاب شوند،مانند باقلوای شیرین
ج- نشانه های ساده مانند خط مستقیم و اشکال هندسی یا رنگ های عادی نباید به عنوان علامت اختیار شوند مگر آنکه از ترکیب آن ها تصویر ابتکاری پیدا شود.
انتخاب ارقام برای علامت تجاری اگر حاکی از کیفیت جنس نباشد،اصولاَ اشکالی ندارد.مثلاَ انتخاب 222 برای نوعی از پارچه یا ارقام 4711 برای ادوکلن،ولی انتخاب ارقام 30 یا 40 یا 50 برای روغن موتور چون شاید به نظر مشتری حاکی از کیفیت جنس و درجه غلظت آن باشد جایز نیست.
انتخاب حروف نیز برای علامت اشکالی ندارد و امروزه اغلب علامات کارخانجات حروف اولیه نام کارخانه را نشان می دهد. مانند G.E.C-Fiat و غیره
شایان ذکر است، در اکثر کشورها برای تشخیص محصولات از یکدیگر، قوانین آن کشورها ، محصولات تجاری و صنعتی را به طبقات مختلف تقسیم می کنند و محصولات را در طبقات مختلف قرار می دهند. لذا در صورتی که شخص دیگری پس از انتخاب علامت مذکور بخواهد برای کالای خود از نوع مشابه از طبقه مزبور و از همان علامت قبلی استفاده کند،با ممنوعیت استفاده و ثبت علامت مواجه خواهد شد.

    عدم ایجاد اشتباه در نظر مشتری

علامت تجاری نباید مشتری را از لحاظ جنس یا مبدا علامت به اشتباه اندازد.مثلاَ برای پارچه پنبه ای نمی توان علامتی به عنوان سفید پشم انتخاب نمود، زیرا ممکن است مشتری تصور کند که پارچه مزبور پشمی است.به عنوان مثال، در فرانسه علامتی برای پارچه های پنبه ای به نام Lavablaine  انتخاب گردید که چون مشتری را گمراه می نمود باطل گردید.
یا مثلاَ علامت تجاری " سوپ تقویت " برای سوپ هایی که هیچ گونه عناصر ویتامینی یا معدنی خاصی را ندارند، به دلیل گمراه کنندگی قابلیت ثبت نخواهد شد.
ایجاد اشتباه در نظر مشتری، گاه ممکن است با انتخاب نام منطقه ای خاص به عنوان علامت تجاری برای کالایی مشخص که در اصل بین کالا و آن منطقه ارتباطی وجود ندارد، صورت پذیرد به نحوی که مصرف کننده به تصور اینکه کالا متعلق به آن منطقه است، راجع به نوع و وصف جنس دچار اشتباه شده و در انتخاب و خرید کالا گمراه شود.

    علائم منافی نظم عمومی، اخلاق حسنه و قانون نباشد.

ثبت علامت تجاری تابع شرایط خاصی است که در قوانین کشورهای مختلف با توجه به عرف جامعه، عفت عمومی ، اخلاق حسنه ، مصالح کشور و رعایت مسائل مذهبی و اخلاقی محدودیت هایی برای آن پیش بینی شده است.
علایم نژادگرایانه، شورش گرو مخالف عفت و نظم عمومی به دلیل تعارض در آداب نیک و پسندیده قابلیت ثبت ندارند.
وظیفه بررسی و رد علایمی که در تضاد با نظم عمومی و آداب یاد شده یا عفت عمومی باشد بر عهده ی  " اداره مالکیت صنعتی هر کشور "  می باشد.

    قابلیت نقل و انتقال

نقل و انتقال علایم تجاری از مهم ترین آثار ثبت علامت است .منظور از نقل و انتقال برند همان خرید و فروش برند یا علامت تجاری است که ممکن است یا به صورت قهری و غیر ارادی باشد و یا به صورت اختیاری و قراردادی.
انتقال قهری یا اجباری برند زمانی رخ می دهد که مالک اصلی فوت شده باشد و نقل و انتقال اختیاری برند بر حسب تنظیم قرارداد و صلح نامه و با رضایت و اراده ی شخص نسبت به انتقال برند صورت می گیرد.
در زبان انگلیسی Transmission معادل انتقال به کار می رود. امروزه، بر اساس عرف و رویه بازرگانان در ارائه عرضه کالا و خدمات تجاری علایم تجاری قابلیت شراکت، تقسیم و انتقال را دارد.
یادآوری می شود که به موجب قرارداد عمومی پاریس، " اگر بدون اجازه مقامات صالح، پرچم و نشان های دیگر دولتی، کشورهای عضو اتحادیه و نشانه و انگ ( = علامت ) رسمی و دولتی و تقلید آثار و علائم تاریخی و خانوادگی را برای علامت تجاری یا صنعتی یا عناصر این علامت بکار برند، کشورهای اتحادیه توافق دارند که تقاضای ثبت آن را نپذیرند و اگر این تقاضا ثبت شده است، ثبت آن را با اقدامات مقتضی باطل و استعمال آن را منع کنند ". 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

صندوق تعاون که در سال 1369 تاسیس شد، موسسه ای است اعتباری و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی که برای مدت نامحدود تشکیل شده است. حوزه عملیات صندوق تعاون، سراسر کشور و مرکز اصلی آن در تهران است. سرمایه اولیه صندوق تعاون ، 8 میلیارد ریال است. صندوق تعاون که یک شخص حقوقی دولتی محسوب می شود، احتیاج به ثبت نداشته است.
صندوق تعاون دارای ارکان ذیل است :
- وزیر تعاون ؛
- هیئت مدیره و مدیر عامل ؛
- بازرس ( حسابرس ).

    قانون تاسیس صندوق تعاون

بند 31 قانون بودجه سال 1368 کل کشور چنین مقرر داشته است : " اجازه داده می شود وجوه حاصل از بازپرداخت وام اعطایی دولت در اجرای طرح اشتغال بیکاران، به صندوقی به نام " صندوق تعاون " واریز و به هزینه قطعی منظور گشته و جهت دادن وام های مورد نیاز اجرای طرح اشتغال بیکاران به مراکز گسترش خدمات تولیدی و عمرانی یا تعاونی های زیر نظر آن ها و یا داوطلبان عضویت برای تشکیل تعاونی های مذکور اختصاص یابد. آیین نامه اجرای این بند، شامل اساسنامه صندوق تعاون و مقررات آن ، حداکثر ظرف مدت دو ماه به پیشنهاد وزارت کشور، به تصویب هیئت وزیران می رسد ".
تبصره 2 ماده 65 قانون بخش تعاونی، مصوب 1370 نیز می گوید : " صندوق تعاون، جهت فعالیت های اعتباری بخش تعاونی، با کلیه دارایی ها و تعهدات خود از وزارت کار و امور اجتماعی منتزع و به وزارت تعاون الحاق و وظایف و اختیارات مجمع عمومی آن به وزیر تعاون منتقل می گردد. تغییر در اساسنامه آن به پیشنهاد وزیر تعاون و تصویب هیئت وزیران خواهد بود ".

    موضوع و حدود عملیات صندوق

موضوع و حدود عملیات تعاون به شرح ذیل است :
- تامین و تجهیز منایع مالی، از محل دریافت وجوه حاصل از بازپرداخت وام های اعطایی دولت به مراکز گسترش خدمات تولیدی و عمرانی و تعاونی های زیر نظر آن ها یا داوطلبان عضویت برای تشکیل تعاونی های مذکور که از وام های مربوط به اجرای طرح اشتغال بیکاران ، استفاده کرده اند.
- وصول چهار درصد از سود خالص سالانه شرکت ها و اتحادیه های تعاونی ( موضوع بند 2 ماده 25 قانون بخش تعاونی ) ؛
- دادن وام مورد نیاز طرح لشتغال بیکاران به مراکز گسترش خدمات تولیدی و عمرانی و تعاونی ها و داوطلبان برای تشکیل تعاونی های مذکور و انجام فعالیت های اعتباری ؛
- قبول هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی .
شرکت ها و اتحادیه های تعاونی می توانند در مواردی نظیر موارد ذیل از صندوق تعاون وام دریافت دارند :
- خرید زمین ، ماشین آلات ، تاسیسات ، مصالح ساختمانی، لوازم و ابزار و مواد، ساختمان ، واحدهای تولیدی ، مستحدثات و سهام
- تامین منابع مالی برای صادر کردن تولیدات شرکت ها و اتحادیه های تعاونی
- تاسیس، جایگزینی ، تکمیل ، تغییرات ، توسعه و راه اندازی طرح ؛
- تحقیقات و آموزش.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

به موجب ماده 6 قانون تجارت هر تاجری برای اینکه کلیه معاملات و خرید و فروش هایش در طول یک روز و یک هفته و یک سال معین و مشخص باشد باید دارای دفاتری به شرح ذیل باشد.
1- دفتر روزنامه
2- دفتر کل
3- دفتر دارایی
4- دفتر کپیه

    ترتیب تنظیم دفاتر مورد بحث

دفاتر روزنامه و کل و دارایی تاجر باید قبل از آنکه چیزی در آن نوشته شود به وسیله نماینده اداره ثبت محل امضا شود و اوراق باید شماره بندی بوده و نرتب باشد و کلیه معاملات و صادرات و واردات به ترتیب تاریخ در صفحات مزبور ثبت گردد و بدون خط خوردگی و منظم باشد. به این جهت تراشیدن و حک کردن و پاک کردن و اضافه و الحاق نمودن و کم نمودن اوراق آن ممنوع است و موجب مخدوش بودن و بی اعتباری آن می گردد . همینطور در حاشیه و یا متن آن نباید چیزی اضافه گردد و تاجر موظف است کلیه دفاتر خود را از پایان هر سال به مدت ده سال نگهداری نماید و دفاتر مزبور در صورتی مطابق قانون تجارت تنظیم شده باشد بین تجار و در امور تجاری سندیت دارد. به طوری که اگر خوب تنظیم گردد به نفع ( له ) تاجر و اگر نامنظم باشد بر ضرر ( علیه ) تاجر به عنوان دلیل مورد استفاده قرار می گیرد .
اما ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر موارد مزبور که در قانون تجارت راجع به دفاتر تجاری تاجر پیش بینی گردیده است آیین نامه نحوه تنظیم و تحریر و نگهداری دفاتر موضوع تبصره 1 ماده 95 قانون مالیات های مستقیم مصوب 3 / 12 / 1366 از لحاظ اخذ مالیات راجع به دفاتر تجار مواردی پیش بینی نموده است.

    اعمالی که در دفترنویسی ممنوع کردیده عبارتند از :

1- قلم زدن مندرجات دفاتر قانونی و نوشتن بین سطور و حاشیه آن ها
2- تراشیدن و پاک کردن مندرجات دفاتر قانونی
3- محو یا ناپدید کردن مندرجات دفاتر با رنگ یا جوهر و یا هرگونه وسایل شیمیایی و نظایر آن ها
4- جای سفید گذاشتن در هر صفحه بیش از حد معمول در دفاتر قانونی و همچنین سفید ماندن تمام یا یک یا چند صفحه از دفاتر روزنامه و مشاغل در اثناء عملیات

    وظیفه ممیز مالیاتی

در صورتی که دفاتر مورد بحث از لحاظ نحوه تنظیم حساب ها و نگهداری و نوشتن و یا از سایر جهات به نظر ممیز مالیاتی قابل رسیدگی نباشد و این امر مورد تایید سرممیز مالیاتی قرار بگیرد و مردود اعلام شود. ممیز مالیاتی باید چگونگی را با ذکر دلایل کافی و به طور کتبی به مودی ابلاغ نموده و پرونده امر را برای رسیدگی به هیئت سه نفری حسابرسان منتخب وزیر امور اقتصادی و دارایی ارسال نماید. چنانچه مودی ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ به آن هیئت مراجعه و با ارائه دلایل کافی رفع اشکال نماید مالیات بر اساس همان دفاتر اخذ خواهد شد، در غیر اینصورت هیئت سه نفری به طور علی الراس میزان آن را تعیین خواهد نمود.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

امروزه ورزش به یکی از صنایع بزرگ تبدیل شده است و روز به روز بر میزان اهمیت آن افزوده می شود. در ساختار ورزش سراسر دنیا، باشگاه های ورزشی پایه واساس رشد و توسعه ورزش های مختلف می باشند. قهرمانان و نخبگان ورزشی از دل باشگاه ها رشد کرده و پرورش می یابند و از طرف دیگر باشگاه های ورزشی مکانی برای گستره افراد جامعه فراهم می آورند تا زندگی سالم، با نشاط و پرتحرکی را تجربه کنند.حقیقت این است که امروزه باشگاه های ورزشی تجاری شده اند، بعضی غیرسود آورو بعضی سودآور هستند و در قبال درآمدهای حاصل از خدمات خود، پاسخ گوی بازیکنان، اعضاء مقامات محلی و ملی می باشند.

• هویت باشگاه ورزشی:

باشگاه ورزشی یکی از چندین ساختار تجاری را خواهد داشت. هر کدام از آنها فواید و زیان هایی دارند. رهبران باشگاه یکی ازمدل ها را براساس اینکه باشگاه آن ها چگونه سازمان خواهد یافت و چگونه اداره می شود، انتخاب می کنند.این مدل ها عبارتند از: مؤسسه خصوصی، شرکت تضامنی، شرکت سهامی، با مسئولیت محدود، مؤسسه های غیرانتفاعی و فرانشیز.

• اساسنامه شرکت باشگاه ورزشی :

اساس نامه شرکت، توصیف رسمی و قانونی کسب وکاراست. هم چنین به عنوان مجوز شرکت و یا پروانه سازمان شناخته می شوند. اساسنامه شرکت معمولاً شامل مراحل زیر می باشد :
_ نام و نوع ساختار شرکت؛
_ نام فرد ویا افراد تشکیل دهنده شرکت؛
_ تعیین اینکه ازنوع سهامی و یا غیرسهامی است ( اگر شرکت سهامی است، تعیین مقدار ونوع سرمایه مشارکتی شرکت که می توان آن را منتشر کرد)؛
_ هدف ازایجاد شرکت؛
_ نام اعضای هیأت مدیره؛
_ آدرس محل اداری شرکت؛
_ تعیین دوره های حسابرسی که به منظور اهداف گزارشی، تشکیل خواهند شد.
• شرایط و مدارک موردنیاز جهت ثبت شرکت باشگاه ورزشی :
برای تأسیس شرکت باشگاه ورزشی در ابتدا باید یک شرکت ثبت نمود؛می توان در قالب های شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود جهت ثبت شرکت اقدام نمود. پس از تعیین قالب،برای ثبت شرکت نیاز به شرایط و مدارکی است که در ذیل به آن می پردازیم.
• شرکت سهامی خاص :
شرکتی است که تمام سرمایه آن منحصراً توسط مؤسسین تأمین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی آنهاست،تعداد سهامداران دراین شرکت نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.
شرایط ثبت شرکت باشگاه ورزشی سهامی خاص :

    مطابق ماده ۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت : حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص ۳ نفر باشد +۲ نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند، حداقل ۳۵درصد سرمایه نقداً پرداخت شود.
    حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد طبق ماده ۵ لایحه اصلاحی قانون تجارت

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت های باشگاه ورزشی سهامی خاص :

    فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران
    تصویر شناسنامه و کارت ملی بازرسین
    تکمیل فرم تعیین نام
    پرداخت مبلغ تعیین شده به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
    تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار مبنی برغیردولتی بودن آن
    دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضاء زیر تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
    دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص وامضاء زیر تمام اظهارنامه آن توسط کلیه سهامداران
    دو برگ صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
    دوجلد صورتجلسه هیأت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
    معرفی نامه نمایندگان درصورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره ازبین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی، آگهی تأسیس با آخرین تغییرات آن
    گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تأسیس درآنجا افتتاح شده است.
    اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها.

• شرکت با مسئولیت محدود :

شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد،فقط به میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است، در نام شرکت باید عبارت « با مسئولیت محدود » قید شود.
شرایط ثبت شرکت باشگاه ورزشی با مسئولیت محدود :

    در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیرعامل شرکت شده ومدیرعامل اقراربه دریافت نماید.
    درشرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل ۲ نفرمیباشد
    حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت باشگاه ورزشی با مسئولیت محدود :

    تکمیل فرم تعیین نام
    تصویر شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیرعامل خارج از اعضاء هیأت مدیره باشد
    فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین
    تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی برغیر دولتی بودن آن
    دو نسخه شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل وامضاء ذیل شرکتنامه توسط کلیه سهامداران
    دو برگ تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن وامضاء ذیل شرکتنامه توسط شرکاء
    معرفی نمایندگان، در صورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره ازبین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی و آگهی تأسیس با آخرین تغییرات آن
    دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد
    دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
    دو برگ صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین و هیأت مدیره که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
    اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها
    پرداخت مبلغ تعین شده به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام




:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

هنرهای سنتی ایران، هنرهای اصیل مردمی و نشات گرفته از فطرتی پاک است که از دیرباز در تمامی شئون زندگی مردم رسوخ کرده و به صورت جزئی تفکیک ناپذیر در آمده اند.
این هنرها، از گذشته دور تا کنون بدون تغییرات زیاد باقی مانده اند و اگر به آن ها توجه نشود رفته رفته به بوته فراموشی سپرده خواهند شد.

• پیشینه هنر خاتم کاری :

خاتم کاری یکی از هنرهای با ارزش شرق است. از گذشته خاتم کاری اطلاعات زیادی در دست نیست، زیرا مواد اولیه خاتم اکثرا چسب و چوب است و این دو ماده بر اثر مرور زمان از بین می روند. با این همه سابقه خاتم در ایران به دوره سلجوقیان می رسد که آثاری باقی مانده است. از جمله درب شبستان مسجد اصفهان و آثاری هم در جاهای دیگر مانند مسجد مصری در جهانباره بوده است.
هنر خاتم کاری در زمان صفویه به اوج خود می رسد که آثاری هم از زمان صفویه باقی مانده مثل درب مدرسه سلطانی چهارباغ که در بازار هنر قرار دارد و این یکی از آثار مهم زمان صفویه است و دیگر مقبره شیخ صفی الدین در اردبیل که استادانی از اصفهان در آن کار کرده اند و زمان قاجار رو به تحلیل رفته ولی باز هم آثاری از آن به جای مانده است مانند درب مسجد سید اصفهان.
مهم ترین مرکز خاتم کاری جهان امروز، ایران است. هر چند در کشورهای سوریه، هندوستان، عراق و فلسطین نیز هنر خاتم کاری وجود دارد، اما به قدمت و ظرافتی که در ایران انجام می شود، نیست. در حقیقت این هنر ویژه ایران است، خاتم های ایران در نمایشگاه های جهانی و بین المللی همواره در رده اول و ممتاز بوده است.

• خاتم کاری :

صنعت خاتم کاری یکی از هنرهای اصیل ایرانی است که سابقه و ریشه ای بسیار کهن دارد. این هنر نیز مانند سایر هنرها و صنایع دستی ایران، نمونه زیبا و پر ارزشی از ذوق و هنر مردم سرزمین ایران است.
در تعریف خاتم کاری این چنین آمده است: « هنر آراستن سطح اشیاء به صورتی شبیه موزائیک، با مثلث های کوچک. طرح های گوناگون خاتم همواره به صورت اشکال منظم هندسی بوده است. این اشکال را با قراردادن مثلث های کوچک در کنار هم نقش بندی می کنند. مثلث ها را از انواع چوب، فلز و استخوان می سازند. هر چه مثلث ها ریزتر و ظریف تر باشند، خاتم مرغوب تر است. در یک طرح خاتم، برای ساختن کوچکترین واحد هندسی، حداقل سه مثلث و برای بزرگترین آن حداقل چهارصد مثلث به کار می رود.

• مواد اولیه در ساخت خاتم :

_ انواع چوب : (توسکا، کبوده، گردو، عناب، نارنج و بعضی چوب های رنگ شده).
_ استخوان : (استخوان و عاج فیل، استخوان شتر، استخوان اسب).
_ مفتول های فلزی (برنج، آلومینیوم، نقره).
_ چسب : (چسب چوب ، سریشم).
• وسایل و ابزار مورد نیاز در خاتم کاری شامل :
چکش، گاز انبر، دریل و مته، اره، دستگاه کاس زنی، انواع سوهان، انواع رنده، پرس، دینام (ساب)، تیغ اره، لیسه، خط کش و گونیا، مقار و...می باشد.
• کاربردهای خاتم کاری :
خاتم کاری کاربردهای زیادی دارد که در ذیل به برخی از این کاربردها اشاره می نماییم.
خاتم کاری در گذشته بیشتر در خانه های اشراف که می توانستند هزینه های این هنر را بپردازند دیده می شد. مثلا برای تزیین قاب های نقاشی، دیوار و پنجره ها.
در برخی کارهای خاص نیز برای جلوه هر چه بیشتر از خاتم استفاده می کنند مانند انواع جا کتابی ها و قلمدان ها.
برای ساخت قاب، گلدان، صفحه های شطرنج و جعبه های جواهر و ... به کار می رود.
• ثبت شرکت خاتم کاری :
چنانچه قصد دارید در زمینه خاتم کاری که از صنایع دستی محسوب می شود، فعالیت نمایید، باید از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز لازم را دریافت کنید، همچنین برای ثبت شرکت خاتم کاری می توانید در قالب سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود اقدام نمایید.
• شرایط و مدارک ثبت شرکت خاتم کاری سهامی خاص به شرح ذیل می باشد :
شرایط لازم :
- حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص 3 نفر می باشد.(به همراه 2نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضا باشند.)
- حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از صد هزار تومان نباید کمتر باشد.
- حداقل 35درصد سرمایه می بایست نقدا پرداخت شود.
• مدارک مورد نیاز :
- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی(حداقل35%) در حساب شرکت در شرف تأسیس همراه با فیش پرداختی.
- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت (شناسنامه و کارت ملی سهامداران،مدیران و بازرسان)
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
- اقرارنامه امضا شده
- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت توسط وکیل انجام گیرد.
• شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خاتم کاری با مسئولیت محدود به شرح ذیل می باشد:
شرایط لازم :
- در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکا حداقل 2 نفر می باشد.
- میزان سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.
- تعهد یا پرداخت کل سرمایه
• مدارک لازم :
- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از دفاتر پلیس +10
- امضای اقرارنامه
- دریافت مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شرکت سهامی عام شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده است. سرمایه ای که موسسین آن قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین کرده اند.
شرکت های سهامی اجباراَ باید به ثبت برسند . از جمله مدارک مورد نیاز جهت ثبت این شرکت، اصل گواهی بانکی در مورد واریز سرمایه شرکت می باشد. در این مقاله، به توضیح راجع به این مهم می پردازیم.

    تهیه گواهی نامه بانکی

تهیه گواهی نامه بانکی از وظایف موسسین می باشد. تامین کنندگان سرمایه در شرکت سهامی عام به دو دسته موسس و پذیره نویس تقسیم می شوند.
تفکیک میان موسسین و پذیره نویسان، تا زمانی برقرار است که شرکت به ثبت نرسیده است و زمانی که شرکت به ثبت رسد، هر دو سهامدار شرکت محسوب می شوند.
به موجب ماده 6 لایحه، موسسین باید در بانک، حسابی به نام حساب شرکت در شرف تاسیس افتتاح نموده و حداقل 20 درصد از کل سرمایه شرکت را تعهد نموده و حداقل 35% از مبلغ تعهد شده ( نه کل سرمایه شرکت ) را به صورت نقدی پرداخت کنند، زیرا در شرکت سهامی عام مبلغی از سرمایه باید توسط موسسین و مابقی توسط عموم مردم تامین شود. سپس اظهارنامه ای به ضمیمه طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام که به امضای کلیه موسسین رسیده باشد، در تهران به اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها به دایره ثبت شرکت ها و در نقاطی که دایره ثبت شرکت ها وجود ندارد به اداره ثبت اسناد و املاک محل، تسلیم و رسید دریافت کنند.
الزامی نیست موسسین تمامی مبلغ تعهد شده را پرداخت کنند و پرداخت به صورت نسیه یا موجل نیز امکان پذیر است، به شرطی که حداقل سی و پنج درصد از مبلغ تعهد شده را نقداَ پرداخت کنند.
مثلاَ اگر سرمایه شرکت صد واحد باشد، باید حداقل بیست واحد را تعهد و حداقل سی و پنج درصد از این بیست واحد را که معادل 7 واحد می باشد، پرداخت کنند.
به این نکته دقت شود که اعداد 20 و 35 حداقل درصد را معین کرده است، یعنی میزان تعهد و پرداخت می تواند بیش از این باشد.
سوال : حداقل تعهد و حداقل پرداخت توسط موسسین در شرکت سهامی عام چه میزان است ؟
- حداقل سرمایه سهامی عام = 5 میلیون ریال
- حداقل تعهد موسسین = 20 درصد کل سرمایه شرکت
پنج میلون ریال ضربدر بیست درصد می شود 1 میلیون ریال
- حداقل پرداخت توسط موسسین = حداقل 35 درصد از مبلغ تعهد شده
یک میلیون ریال ضربدر سی و پنج درصد می شود سیصد و پنجاه هزار ریال
ممکن است موسسین به جای پول، اموال غیرنقد مانند اتومیبل ، ملک یا ابزار کار به شرکت بیاورند. طبق تبصره ماده 6 لایحه ، " هر گاه قسمتی از تعهد موسسین به صورت غیرنقد باشد باید عین آن یا مدارک مالکیت آن را در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده است تودیع و گواهی بانک را به ضمیمه اظهارنامه و ضماین آن به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم نمایند ".
در شرکت سهامی عام ، موسسین می توانند فقط قسمتی از سرمایه شرکت ( نه کل سرمایه شرکت ) را به صورت غیرنقد تعهد کنند، پس در شرکت سهامی عام تمام سرمایه نمی تواند غیرنقد باشد.
هر گاه قسمتی از تعهد موسسین غیرنقد باشد، موسسین باید عین یا مدارک مالکیت آن را در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده، تودیع کنند و گواهی بانک را دریافت و به بانک می دهند و یا اگر مال غیرمنقول باشد، مدارک مالکیت آن را به بانک تسلیم می کنند.
نکته : در شرکت سهامی عام و خاص تمامی آورده می تواند وجه نقد باشد.
تعهد مالی موسسین : تعهد حداقل 20 درصد کل سرمایه و پرداخت حداقل 35 درصد از مبلغ تعهد شده ( نه کل سرمایه )
تعهد غیر نقد موسسین : فقط قسمتی از تعهد ، تسلیم عین یا مدارک مالکیت به حساب شرکت در شرف تاسیس و تسلیم گواهی بانک به ضمیمه اظهارنامه به مرجع ثبت شرکت ها



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

وفق ماده 170 لایحه قانون تجارت، در شرکت سهامی عام پس از تصویب افزایش سرمایه توسط مجمع عمومی فوق العاده ، گواهینامه حق خرید سهام از طرف شرکت صادر می شود. برای صاحبان سهام بی نام به موجب آگهی منتشره در روزنامه شرکت ، به آنان مهلتی که کمتر از 20 روز نباشد داده می شود تا به مراکزی که از طرف شرکت تعیین می شود مراجعه و گواهینامه حق خرید سهام جدید را دریافت کنند، اما گواهینامه حق خرید سهام جدید برای صاحبان سهام بانام با پست سفارشی ارسال می گردد.
به موجب ماده 172 لایحه ، زمانی فروش عمومی سهام آغاز می شود که حق تقدم صاحبان سهام سلب شده باشد یا این که سهامداران از اعمال حق تقدم منصرف شده باشند.
به موجب ماده 178 لایحه ، مهلت پذیره نویسی کمتر از 2 ماه نمی باشد. اما به موجب تبصره یک ماده 23 قانون بازار اوراق بهادار، تعیین مهلت پذیره نویسی مانند زمان تاسیس با سازمان بورس است و این مهلت نمی تواند از سی روز بیشتر باشد و با درخواست ناشر و احراز ادله موجه تا 30 روز دیگر قابل تمدید است. پذیره نویسی در زمان افزایش سرمایه همانند پذیره نویسی اولیه برای تاسیس شرکت با امضای ورقه تعهد سهم صورت می پذیرد.
وقتی مهلت پذیره نویسی به پایان رسید، مدیران شرکت حداکثر تا یک ماه به تعهدات پذیره نویسان رسیدگی می کند. اما به موجب تبصره 4 ماده 23 قانون بازار، ناشر موظف است حداکثر ظرف 15 روز از اتمام عرضه عمومی سازمان را از نتایج فروش و توزیع اوراق بهادار آگاه نماید.
در بند 1 ماده 262 لایحه ، برای رئیس و اعضای هیات مدیره که مهلت لازم برای پذیره نویسی سهام جدید ندهند، ضمانت اجرای جزایی پیش بینی شده است.
پس از پایان مهلت پذیره نویسی مانند زمان تاسیس 3 فرض را می توان در رابطه با تعهد سرمایه نظر گرفت :
1. اگر همه سهام جدید شرکت پذیره نویسی شده باشد و افزایش سرمایه عملی شود، مدیران افزایش سرمایه را به مرجع ثبت شرکت ها اطلاع می دهند تا افزایش سرمایه در پرونده شرکت ثبت و برای اطلاع عموم آگهی شود مثلاَ میزان افزایش سرمایه 100 واحد و میزان سهام خریداری شده نیز 100 باشد.
2. اگر مقدار سهام خریداری شده بیشتر از افزایش سرمایه باشد. مثلاَ میزان افزایش سرمایه 100 و میزان سهام خریداری شده 120 باشد. در این حالت طق ماده 181 لایحه ، هیات مدیره مکلف است ضمن تعیین تعداد سهام ، دستور استرداد وجوه سهام اضافه خریداری شده را بدهد.
3. اگر مقدار سهام خریداری شده کم تر از میزان افزایش سرمایه باشد. مثلاَ میزان افزایش سرمایه 100 و میزان سهام خریداری شده نیز 80 باشد. افزایش سرمایه منتفی می شود اما در زمان تاسیس با اتفاق آرا می توانستند سرمایه را کاهش دهند.

    میزان پذیره نویسی در زمان افزایش سرمایه :

پذیره نویسی معادل سرمایه : تحقق افزایش سرمایه
پذیره نویسی بیشتر از سرمایه : استرداد وجوه مازاد توسط هیات مدیره
پذیره نویسی کم تر از سرمایه : عدم امکان افزایش سرمایه

    لزوم انتشار آگهی اعلامیه پذیره نویسی خرید سهام جدید

به موجب ماده 177 لایحه ، آگهی اعلامیه پذیره نویسی سهام جدید باید طبق موارد ذیل در اطلاع عموم قرار بگیرد :
1. روزنامه ی کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت در آن نشر می گردد.
2. حداقل دو روزنامه ی کثیرالانتشار دیگر منتشر می کند.
3. بانکی که تعهد سهام در آن انجام می شود.
مندرجات طرح اعلامیه پذیره نویسی شرکت در ماده 174 لایحه آمده و باید به امضای دارندگان امضای مجاز شرکت برسد.
به موجب ماده 175 لایحه، مدارک لازم برای ثبت افزایش سرمایه شرکت سهامی عام عبارتند از :
- طرح اعلامیه ی پذیره نویسی در خصوص سهام جدید
- آخرین ترازنامه و حساب و سود و زیان نیز که به تصویب مجمع عمومی عادی رسیده پیوست طرح اعلامیه پذیره نویسی می گردد و اگر تصویب نشده این نکته باید در طرح اعلامیه پذیره نویسی قید شود.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

فرش ایران به عنوان یکی از مهم ترین صنایع دستی ، بیانگر تمدن، فرهنگ ، هنر و تاریخ سرزمینمان می باشد که به دلیل مرغوبیت و طراحی ویژه، بازاری گسترده و نسبتاَ انحصاری داشته و با وجود رقبایش همچنان جایگاه نخست را از آن خود دارد.
امروزه، با توجه به گسترش مبادلات در سطح بین الملل و رقابت بین برندها، ثبت برند فرش از الزامات اساسی حهت شروع فعالیت در این زمینه می باشد. شایان ذکر است، هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی (شرکت یا فرد) مدارکی دال بر تولید- توزیع- بسته بندی- خرید و فروش و یا واردات و صادرات کالا) و یا مدارکی جهت فعالیت در زمینه خدماتی خاص داشته باشد می تواند در همان زمینه تقاضای ثبت نام و لوگوی خود را بدهد.
بنا به اهمیت موضوع، در این مقاله به شرایط و مدارک لازم جهت ثبت برند فرش می پردازیم.

    شرایط ثبت برند فرش

1- ابداع و نوآوری
علامت تجاری باید از خلاقیت و نوآوری برخوردار باشد.به عبارت دیگر می توان کفت علامت تجاری نباید تکراری و یا مشابه علایم مستعمل قبلی باشد.برخی از افراد با افزایش یا کاهش یک حرف یا یک شکل کوچک به اشکال قبلی مدعی ثبت علامت تجارتی می شوند که در این حالت متصدی ثبت ضمن رد آن مانع ثبت علایم تکراری می شود.استناد و ادعای چنین مدعیانی این است که علامت پیشنهادی عین علامت قبلی و مستعمل نمی باشد لیکن باید توجه داشت که علامت و طرح پیشنهادی نباید در مشاهده و نگاه افراد غیر متخصص،تداعی کننده علامت ثبت شده قبلی باشد ولو اینکه از منظر اثبات،عین علامت قبلی تلقی نشود.
2- صداقت و شفافیت
علایم تجاری باید از صداقت،شفافیت و روشنی و وضوح برخوردار باشند یعنی علامت تجاری باید بنحوی طراحی،ترسیم و تعیین شود که موجب خطا،اشتباه،فریب و گمراهی مخاطب و مشاهده کننده نگردد.بدیهی است متصدی ثبت از ثبت طرح ها و نشان هایی که آرم و علامت شرکت و موسسه دیگری را تداعی نمایند خودداری بعمل می آورند.
3- تمایز و تشخص
علامت تجاری یک شرکت باید در میان علایم شرکت های مشابه،مشخص و متمایز باشد و توسط افراد عادی بسهولت تمیز داده شود.

    مدارک مورد نیاز برای ثبت برند فرش :

- تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
- مدارک هویت متقاضی
الف) اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی ، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
- مدارک نماینده قانونی: در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی ( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
- ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
- در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال: جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت . وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و...
- استفاده از حق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر تا6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم نمایند.
- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی:
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس میبایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چنانچه علاقه مند به ثبت برند لوازم برقی هستید و می خواهید با شرایط ثبت آن آشنا شوید این مقاله را مطالعه بفرمایید، چرا که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.
• علائم تجاری قابل ثبت :
هر کلمه، حرف یا حروف، عدد، عکس، شکل، رنگ تصویر، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات به کار رود، علامت تجاری محسوب می شود.در برخی کشورها، شعارهای تبلیغاتی نیز علامت تجاری محسوب می شوند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به عنوان علامت تجاری ثبت می شوند. تعداد روزافزون کشورها اجازه می دهند شکل هایی از علائم تجاری که قبلا مرسوم نبوده اند نیز ثبت شوند مانند رنگ ها، علائم سه بعدی، نشان های قابل شنیدن یا نشان های قابل استشمام. با این حال بسیاری از کشورها برای آنچه که به عنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند محدودیت هایی قائل شده اند و عموماً اجازه ثبت نشان هایی را می دهند که قابل رؤیت هستند یا می توان آن ها را به صورت گرافیک نشان داد.
مطابق ماده 32 قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 7 / 8/ 1386 ، ثبت علامات ذیل ممنوع می باشد :
الف- نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد.
ب- خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
ج- مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن ها گمراه کند.
د- عین یا تقلید نشان نظامی ، پرچم یا سایر نشان های مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
ه- عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است.
و- عین یا شبیه آن قبلاَ برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد. مشروط بر آن که عرفاَ میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.
ز- عین علامتی باشد که قبلاَ به نام مالک دیگری ثبت شده و با تاریخ تقاضای آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.

    مدارک لازم جهت ثبت برند لوازم برقی :

شخص حقیقی:
1) کپی شناسنامه شخص متقاضی
2) کپی کارت ملی شخص متقاضی
3) کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
4) کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
5) نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10
شخص حقوقی:
1) کپی شناسنامه مدیر عامل شرکت
2) کپی کارت ملی مدیر عامل شرکت
3) کپی روزنامه ی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت(از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
4) کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
5) کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
6) یک نمونه از علامت مورد تقاضا(در کادر 10 در 10)
نکته: در صورتی که در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد،ارائه ی کارت بازرگانی الزامی نخواهد بود.
مدت اعتبار حمایت از علامت تجاری،10 سال از تاریخ ثبت اظهارنامه در اداره مالکیت های صنعتی می باشد که هر 10 سال قابل تمدید است و چنانچه ظرف 10 سال تمدید نگردد و 6 ماه از تاریخ اعتبار گذشته باشد صاحب گواهینامه می بایست جهت ثبت نام و علامت تجاری خود دوباره اقدام نماید.

    لیست طبقه بندی علائم تجاری

طبقه ١ - مواد شيميائی مورد استفاده در صنايع ، علوم عكاسی و همچنين كشاورزی ، باغبانی و جنگلبانی ؛ رزين های مصنوعی پردازش نشده ، پلاستيكهای پردازش نشده ؛ كودهای گياهی ؛ تركيبات اطفاء حريق ؛ مواد آبكاری و جوشكاری فلزات؛ مواد شيميائی برای نگهداری مواد غذائی ؛ مواد دباغی ؛  چسب های صنعتي .

طبقه ٢- رنگ روغن ؛ جلا ؛ لاك ؛ مواد ضد زنگ زدگی و جلوگيری كننده از فاسد شدن چوب ؛ مواد رنگی؛ مواد تثبيت رنگ ؛ رزين يا صمغ های خام طبيعی ؛ فلزات به صورت پودر يا ورق برای نقاشان ساختمان ؛ چاپگرها و هنرمندان.

طبقه ٣- تركيبات سفيد كننده و ساير مواد مخصوص شستشوی لباس ؛ مواد مخصوص تميزكردن، براق كردن، لكه گيری و سائيدن ؛ صابون ، عطريات ، روغن های اسانس ، مواد آرايشی ؛ لوسيونهای مو ؛ گرد و خميردندان .

طبقه٤- روغن ها و گريس های صنعتی؛ روان كننده ها ؛ تركيبات گردگيری ، مرطوب كردن و جذب رطوبت ؛ انواع سوخت ( شامل سوخت موتور) و موادروشنائی، انواع شمع و فتيله چراغ.

طبقه ٥- مواد داروئی و بيطاری ؛ مواد بهداشتی برای مصارف پزشكی ؛  مواد رژيمی برای مصارف پزشكی ، غذای كودكان  ؛ انواع گچ شكسته بندی ، لوازم زخم بندی ؛ مواد پركردن دندان ، موم دندان سازی ؛  ضدعفونی كننده ها ؛ مواد نابودكننده حشرات موذی ؛  قارچ كش ، مواد دفع نباتات هرزه .

طبقه ٦- فلزات عادی و آلياژهای آنها ؛ مواد ساختمانی فلزی ؛ ساختمانهای فلزی قابل حمل ؛ مواد فلزی خطوط مجراهای فلزی گاوصندوق اجناس ساخته شده از فلزات عادی كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند؛ سنگهای معدنی فلزات

طبقه ٧- انواع ماشين و ماشين های افزار ؛ انواع موتور ( استثناء موتور وسائط نقليه زميني) ؛ قفل وبست و حلقه های اتصال قطعات ماشين ها و قطعات انتقال قوه ( به غير از اتصالات و اجزائ انتقال قوه وسائط نقليه زمينی) ؛ لوازم و ابزاركشاورزی ( به استثنای ابزارهای دستی ) ؛ ماشين جوجه كشی .

طبقه ٨- انواع ابزار ولوازم دستی ( كه با دست كارمی كنند) ؛ سرويس كارد و قاشق و چنگال ، سلاح كمری، تيغ.

طبقه ٩- اسباب و آلات علمی،  دريانوردی، مساحی، عكاسی، سينمايی، بصری، وزن كردن، اندازه گيری، علامت دادن، كنترل ومراقبت (نظارت)، نجات و آموزش ؛ اسباب و لوازم هدايت ، قطع و وصل ، تبديل ، ذخيره سازی، تنظيم يا كنترل جريان برق،  آلات واسباب ضبط ، ماشين های فروش خودكار ومكانيسم دستگاه هايی كه با سكه كار مي كنند ،صندوق های ثبت مبلغ دريافتی،  ماشين های حساب ، تجهيزات داده پردازی و رايانه ای؛ دستگاه آتش نشاني .

طبقه ١٠- آلات وابزار جراحی،  پزشكی، دندانسازی وبيطاری، اندام های مصنوعی، دندان و چشم مصنوعی؛ اقلام ارتوپدی؛ مواد بخيه زنی

طبقه ١١- دستگاه های روشنائی، حرارتی، مولد بخار، طبخ ، خنك كردن ، تهويه، تامين آب بهداشتی

طبقه ١٢- وسايط نقليه ، دستگاه های حمل و نقل زمينی ، دريائی و هوائی .

طبقه ١٣- اسلحه گرم ؛ مهمات و انواع پرتابه ( از قبيل موشك، خمپاره و غيره) ؛ مواد منفجره؛ مواد وسايل آتش بازی
طبقه ١٤- فلزات گرانبها وآلياژهای آنها و كالاهائی كه با فلزات گرانبها ساخته شده يا با آنها روكش شده اند ودرساير طبقات ذكر نشده اند؛ جواهرات ، سنگ های گرانبها ؛ اسباب و لوازم ساعت سازی و زمان سنجی .

طبقه ١٥- آلات موسيقی .

طبقه ١٦- كاغذ مقوا و كالاهای ساخته شده ازآن ها كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند ؛ مطاب چاپ شده ، مواد صحافی، عكس؛ نوشت افزار ؛ چسب برای مصارف تحريری يا خانگی؛ لوازم نقاشی؛ قلم مو نقاشی؛ ماشين تحرير و لوازم ملزومات دفتری ( به استثنای مبلمان) مواد آموزشي و تدريس ( به استثنای دستگاه ها)؛ موادپلاستيكی برای بسته بندی ( كه در سايرطبقات ذكر نشده اند) ؛حروف و كليشه چاپ.

طبقه ١٧- لاستيك ، كائوچو ، صمغ، آزبست ( پنبه نسوز) ، ميكا ( سنگ طلق) و كالاهای ساخته شده از اين مواد كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند ؛ پلاستيك دارای شكل و قالب خاص برای استفاده در توليد ساير كالاها ؛ مواد بسته بندی،  در پوش گذاری،  انسداد و عايق بندی ؛ لوله های قابل ارتجاع غير فلزی .

طبقه ١٨- چرم و چرم مصنوعی و كالاهای ساخته شده از آنها كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند؛ پوست حيوانات ؛ چمدان ؛ كيسه و كيف های مسافرتی؛ چتر، چترآفتابگير و عصا ؛ شلاق ؛ يراق و زين و برگ.

طبقه ١٩- مواد و مصالح ساختماني ( غير فلزی) ؛ لوله های غير فلزی سخت و غير قابل انعطاف برای استفاده درساختمان ؛ آسفالت ؛ قيرو قطران ؛ ساختمانهای متحرك غير فلزی، بناهای يادبود غير فلزی .

طبقه ٢٠- مبلمان و اثاثيه ، آئينه ، قاب عكس ؛ كالاهای ساخته شده از چوب ، چوب پنبه ،نی ،حصير ، شاخ ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ ، صدف ،كهربا ،صدف مرواريد، كف دريا وبدل كليه اين مواد يا ساخته شده از پلاستيك ( كه در ساير طبقات ذكر نشده اند).

طبقه ٢١- ظروف خانگی يا لوازم آشپزخانه ( كه از فلزات قيمتی ساخت يا روكش نشده اند)؛ شانه وابر و اسفنج ؛ انواع برس و قلم مو ( به استثنای قلم موهای نقاشی ) ؛ مواد ساخت برس ؛ لوازم نظافت و تميزكاری؛ سيم ظرف شويی؛ شيشه كارشده يا نيمه كارشده ( به استثنای شيشه مورد استفاده در ساختمان ها) شيشه آلات ، اشياء ساخته شده از چينی و سفال كه در طبقات دیگر ذكر نشده اند.

طبقه ٢٢- طناب ، ريسمان ، تور ، چادر،  سايبان ، برزنت ( تارپولين ) ، بادبان وشراع ، کيسه و گونی كه در طبقات ديگر ذكر نشده است؛ مواد لایی و لايه گذاری و پوشال) به استثنائ لاستيك و پلاستيك ) ؛ مواد خام ليفی برای نساجی.

طبقه ٢٣- انواع نخ ورشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی .

طبقه ٢٤- محصولات نساجی و پارچه ای كه درطبقات ديگر ذكر نشده اند؛ انواع روتختی و روميزی

طبقه ٢٥- انواع لباس و پوشاك ، پاپوش و پوشش سر.

طبقه ٢٦- انواع توری و قلاب دوزی روبان ، بند (نوار) حاشيه وقيطان ؛ دکمه قزن قفلی، سنجاق و سوزن ته گرد ؛ گل های مصنوعي .

طبقه ٢٧- انواع فرش ، قاليچه ، حصير وزيرانداز، لينويوم و ساير كف پوش ها، آويزهای ديواری ( غير پارچه ای).

طبقه ٢٨- انواع بازی و اسباب بازی؛ لوازم ورزشی و ژيمناستيك كه در طبقات ديگرذكر نشده اند ؛ تزئينات درخت كريسمس.

طبقه ٢٩- گوشت ،گوشت ماهی، گوشت طيور وشكار، عصاره گوشت؛ سبزيجات وميوه جات به صورت كنسرو ،خشك شده و پخته شده، انواع ژله، مربا وكمپوت ،تخم مرغ ،شیر و محصولات لبنی، روغن ها و چربی های خوراکی.
طبقه ٣٠ – قهوه ،چای، كاكائو، شكر، برنج ، نشاسته كاسار يا مانيوك ( تاپيوكا)، نشاسته نخل خرما) ساگو)، بدل قهوه ،آرد و فراورده های تهيه شده از غلات ،نان ،نان شيرينی، شرينی جات شيرينی يخی؛ عسل ، ملاس يا شيره قند، مايه خمير، گرد مخصوص شيرينی پزی يا پخت نان؛ نمك خردل ؛ سركه؛ انواع سس ( چاشنی ) ادويه جات ، يخ .

طبقه ٣١- محصولات كشاورزی، باغداری و جنگلبانی و دانه هايی كه در طبقات ديگر ذكر نشده اند ؛حيوانات زنده ؛ ميوه و سبزيجات تازه؛ بذر ؛ گياهان وگل های طبيعی؛ غذای حيوانات ؛ مالت ( جو سبز خشك شده ).

طبقه٣٢- ماء الشعير؛ آب های معدنی و گازدار و ساير نوشيدني های غير الكلی؛ آب ميوه وشربتهای ميوه ای؛ شربت و تركيبات مخصوص ساخت نوشابه.

طبقه ٣٣-.........................

طبقه ٣٤- تنباكو،  لوازم تدخين ؛ كبريت .

طبقه ٣٥- تبليغات ؛ مديريت تجاری؛ امور اداری تجارت ؛ كارهای دفتری و اداری .

طبقه ٣٦- بيمه؛ امور مالی، امور پولی، امور مربوط به معاملات املاك و مستغلات .

طبقه ٣٧- ساختمان سازی، تعميرو بازسازی، خدمات نصب.

طبقه ٣٨- مخابرات از راه دور.

طبقه٣٩- حمل و نقل ، بسته بندی و نگهداری كالاها؛ تهيه مقدمات و ترتيب دادن مسافرت ها .

طبقه ٤٠- بهسازی و عمل آوری مواد.

طبقه ٤١- آموزش و پرورش ؛دوره های كارآموزی و تعليمی؛ تفريح و سرگرمی، فعاليت هاي ورزشی و فرهنگی .

طبقه ٤٢- خدمات عملی و فن آوری و تحقيق و پژوهش و طراحي در اين زمينه ؛خدمات تجزيه و تحيل و تحقيقات صنعتی؛ طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه ای .

طبقه ٤٣- خدمات عرضه اغذيه و نوشابه ، تامين مسكن و محل اقامت موقت.

طبقه ٤٤- خدمات پزشكی ، خدمات بيطاری، مراقبت های بهداشتی و زيبائی برای انسانها يا حيوانات ، خدمات كشاورزی ، باغداری و جنگلداری .

طبقه ٤٥- خدمات شخصی يا اجتماعی كه توسط ديگران برای رفع نيازهای افراد ارائه می شوند ، خدمات امنيتی برای محافظت از افراد ،اموال و دارائيها ، خدمات حقوقی ...



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

امروزه شرکت ها و سازمان های دارای رویه پیچیده ای هستند که اداره و مدیریت آنها را با مشکلات زیادی روبرو می کند. به همین دلیل برای راحتی و سهولت مدیریت شرکت ها، مناصب زیادی ایجاد شده است. یکی از این مناصب، مشاور حقوقی است. مشاور حقوقی می تواند در کنار مدیر، اداره امور شرکت را بر عهده بگیرد و در بسیاری از امور اداری و حقوقی شرکت به مدیر کمک کند.
همچنین مشاور حقوقی می تواند شرکت ها را در مقابل مسئولیت های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی یاری دهد تا بهترین تصمیمات حقوقی را اتخاذ کنند. در این صورت شرکت ها با مسائل و مشکلات کمتری مواجه می شوند.

خدمات مشاور حقوقی

مشاور حقوقی به تمامی اصول و قوانین حقوقی تسلط دارد و می تواند امور حقوقی سازمان یا شرکت را تنظیم و تهیه کند. شرکت ها به مجموعه ای از آیین نامه ها و دستورالعمل ها نیاز دارند که این کار توسط کارشناسان حقوقی انجام می شود. مشاوران حقوقی می توانند تمامی پرونده های حقوقی و دعاوی شرکت را بررسی کنند. همچنین ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان، که در جلسات دادرسی و دفاع از حق سازمان، انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی، انجام کلیه کارهای مربوط به ثبت، تغییرات در ساختار، انحلال شرکت ها، انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های بین سازمانی و سایر امور حقوقی دستگاه، انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه، مزایده، جمع آوری اطلاعات لازم و استفاده از آنها برای دفاع از سازمان یا شرکت در محاکمقضایی و … به تخصص نیاز دارد که در این رابطه مشاور حقوقی به تمامی این امور مسلط است و می تواند مدیران را یاری دهد.

مشاورحقوقی ثبت شرکت

قبل از اینکه شرکت به ثبت برسد باید مراحل زیادی را طی کند که برخی از مدیران به رویه اداری آن آشنایی کافی ندارند و در بسیاری از موارد ثبت شرکت به تعویق می افتد که ضرر آن متوجه شرکت و موسسان می شود. حال اگر شرکت ها مشاور حقوقی استخدام کرده باشند، در زمان ثبت شرکت با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد و تمامی مراحل اداری توسط او انجام می شود. در برخی از کمپانی های بزرگ، چندین مشاور حقوقی به صورت تیمی با یکدیگر کار می کنند.

وظایف مشاور حقوقی ثبت شرکت

برای ثبت شرکت مشاور حقوقی موظف است تا به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کند و ابتدا تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه کند. سپس مجددا به اداره ثبت شرکت مراجعه کرده و اسناد را به اداره ثبت تحویل می دهد. مشاور حقوقی می تواند از سوی مدیر یا موسسان شرکت وکیل و نماینده باشد که در این صورت باید وکالتنامه را در تمامی مراحل ثبت شرکت به همراه داشته باشد. در صورتی که مدارک ناقص باشند، مشاور حقوقی موظف است تا برای تکمیل آنها اقدام کند.
پس از اینکه ثبت شرکت به اتمام می رسد، این بار نوبت به اخذ کد اقتصادی است که مشاور حقوقی برای دریافت آن به اداره مالیات مراجعه می کند. دریافت کد اقتصادی با طی کردن مراحل اداری آن انجام می شود که به دلیل تسلط مشاور حقوقی بر امور اداری، این کار سریعتر صورت می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

قانون مالیات های مستقیم چندین مرتبه دستخوش تغییرات شده است. در عین حال هر شهروند ایرانی موظف است تا این قانون را برای یک بار هم که شده مطالعه کند. این قانون تمامی شئونات زندگی را در برمی گیرد که عبارت است از:

قانون مالیات بر ارث

براساس ماده ۱۷ قانون مالیات، نرخ های مالیات بر ارث تعیین شده است که مطابق با این ماده، مالیات اموال و دارایی هایی که در نتیجه فوت شخص اعم از فوت واقعی یا فرضی منتقل می شود، به صورت زیر می باشد:
– سود سهام و سهم الشرکه، اوراق مشارکت، سایر اوراق بهادار و سپرده های بانکی و سودهای حاصل از آنها تا تاریخ ثبت انتقال به نام وراث تا نرخ ۳ درصد مشمول پرداخت مالیات هستند.
– برای سهام، سهم الشرکه و حق تقدم آنها ۱،۵ برابر نرخ های مذکور مالیات دریافت می شود.
– برای حق الامتیاز و دیگر اموال و حقوق مالی برابر با نرخ ۱۰ درصد ارزش روز مالیات دریافت می شود.

– برای انواع وسایل نقلیه موتوری، زمینی، دریایی و هوایی به نرخ ۲ درصد مالیات دریافت می شود.

مالیات بر اجاره املاک و مالیات بر خانه های خالی

درآمد اجاره مطابق با قرارداد، اعم از رسمی یا عادی مبنای تشخیص مالیات است و اگر مبلغ مندرج در آن کمتر از ۸۰ درصد ارقام مندرج در جدول املاک مشابه تعیین و اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور باشد یا قراردادی نباشد و یا مودی از ارائه آن سرباز زند، میزان اجاره بها مطابق با جدول اجاره املاک مشابه مشخص می شود.
واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور به عنوان «واحد خالی» شناسایی شده اند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات می شوند که باید معادل یک دوم مالیات متعلقه را پرداخت کنند. در سال سوم، معادل مالیات متعلقه و در سال چهارم و به بعد، معادل ۱٫۵ برابر مالیات متعلقه از آنها دریافت می شود.

مالیات بر درآمد

– درآمدهای تا سقف ۵۰ میلیون تومان باید سالانه ۱۵ درصد مالیات پرداخت کنند.
– درآمدهای بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان باید در سال ۲۰ درصد مالیات پرداخت کنند.
– درآمدهای بیشتر از ۱۰۰میلیون تومان باید ۲۵ درصد در سال مالیات پرداخت کنند.

معاملات تجاری و عقد قراردادها

مالیات هایی که در مورد معاملات تجاری و عقد قراردادها دریافت می شود، با توجه به اطلاعات معاملاتی اشخاص است که به صورت زیر می باشد:
– معاملات که با خرید و فروش دارایی ها، کالاها و خدمات مرتبط است.
– تجارت خارجی که موضوعات واردات، صادرات کالاها و خدمات در ارتباط است.
– قراردادهایی که به معاملات و فعالیت های تجاری مربوط است.
– قراردادهایی که به عملیات پیمانکاری و هرگونه خدمات مربوط است.
– اطلاعاتی که به خرید و فروش ارز، سکه و طلا مرتبط است.
– اطلاعاتی که به انواع خسارت های پرداختی و بیمه نامه های صادره مربوط است.
– اطلاعاتی که به صورت وضعیت حمل و نقل بار، بارنامه و مسافر مربوط می شود.

مالیات بازرسین مالیاتی

سازمان امور مالیاتی با هدف کنترل دفاتر، اسناد و مدارک مودیان (دستی و ماشینی) و نظارت بر اجرای صحیح و درست قوانین و مقررات مالیاتی، واحدی با نام «واحد بازرسی مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور» را ایجاد کرده است که با تایید رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور یا نماینده وی، هیات های بازرسی که با مجوز مرجع صالح قضایی با عضویت نماینده دادستان یا دادگستری تشکیل می شود، در اقامتگاه قانونی، محل فعالیت مودی و محل نگهداری دفاتر، اسناد و مدارک و تجهیزات اعم از دستی و ماشینی (مکانیزه) حضور پیدا می کند و کلیه دفاتر، اسناد و مدارک، اطلاعات و سوابق مالی نزد مودیان را بررسی می نماید.

جلوگیری از انتقال اموال بدهکاران

مطابق با تغییراتی که قانون مالیات های مستقیم صورت گرفته است، دفاتر اسناد رسمی در هر مورد که نسبت به تنظیم اسناد وکالتی (بلاعزل) نسبت به اموال منقول و غیرمنقول و حقوق مالی اقدام کرده باشد، باید یک نسخه از اسناد تنظیمی را حداکثر تا یک ماه بعد به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهد. پس از اینکه ثبت نقل و انتقال اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول انجام شد و مطابق با این قانون برای آنها مالیات وضع گردید، تا زمانی که بدهی مالیاتی آنها به طور کامل پرداخت نشود، انتقال ممنوع خواهد بود.

ضوابط جدید مالیات بر حقوق

برای درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ معافیت سالانه، مالیات بر حقوق تا ۷ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد آن ۲۰ درصد می باشد. پرداخت هایی که کارفرمایان با عنوان حق المشاوره، حق حضور در جلسات، حق التدریس، حق التحقیق و حق پژوهش به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود پرداخت می کنند، در حالیکه مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی یا بیمه نیستند، باید ۱۰ درصد مالیات سالانه را پرداخت کنند.



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

آشنایی با سهام بسیار سودمند است. سهام به بخشی از سرمایه شرکت گفته می‎شود که توسط سهامداران تامین می‎گردد و میزان مشارکت، تعهدات و منافع صاحب سهم در شرکت سهامی را تعیین می‌نماید. سهام از نظر شیوه تامین، به دو نوع عام و خاص تقسیم می‎شود.


سهام به بخشی از سرمایه شرکت گفته می‎شود که توسط سهامداران تامین می‎گردد و میزان مشارکت، تعهدات و منافع صاحب سهم در شرکت سهامی را تعیین می‌نماید. سهام از نظر شیوه تامین، به دو نوع عام و خاص تقسیم می‎شود. در روش سهامی عام، ۲۰ درصد از کل سرمایه شرکت از طریق توافق موسسین برای خود ایشان تعیین و مازاد سرمایه نیز همراه با اعلام تعداد سهامی که اشخاص حق خرید آن را دارند، در طرح اعلامیه پذیره نویسی ذکر و برای اطلاع عموم منتشر می‎گردد. سهامی خاص زمانی صورت می‎گیرد که سرمایه شرکت از طریق شرکا تامین شود.

 
نوع دیگری از تقسیم بندی سهام

تقسیم بندی سهام از نظر مشخصات و دارنده آن به دو نوع سهام بانام و بی نام دسته بندی می‎شود :
۱- سهام با نام

اگر در شرکت‌های سهامی، نام و مشخصات دارنده سهم بر روی ورقه سهام ذکر شود، سهام بانام نامیده می‎شود. براساس ماده۴۰ قانون تجارت، جابه‎جایی و واگذاری سهام در شرکتهای سهامی باید در دفتر ثبت سهام شرکت ثبت شود و واگذار کننده یا وکیل یا نماینده قانونی او موظف است تا انتقال را در دفتر مزبور امضاء نماید. صاحبان سهام بانام در شرکت‌های سهامی عام حتی بدون موافقت مدیران شرکت می‎توانند سهام خود را به دیگران انتقال دهند. این در حالی است که در شرکت‌های سهامی خاص ممکن است جابجایی و واگذاری سهام تابع شرایط خاص مندرج در اساسنامه و یا با کسب اجازه از هیئت مدیره باشد.

 
۲- سهام بی نام

در صورتی که در شرکت‌های سهامی، نام و مشخصات دارنده سهم بر روی ورقه سهم ذکر نشود، سهام بی نام نامیده می‎شود که  به شکل سند در وجه حامل تنظیم و مالک، دارنده آن خواهد بود، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. برای واگذاری و یا جابجایی سهام بی‌نام، نیاز به ثبت آن توسط صاحب سهم یا وکیل او در دفاتر شرکت نخواهد بود.

 
حکم قانون برای انتقال و ثبت سهام

صاحبان سهام اعم از سهام بانام یا بی نام باید در مجامع عمومی مورد تشخیص قرار بگیرند تا هویت آنها احراز گردد. این امر به منظور بهره مندی از مزایای سود سهام  صورت می‎گیرد. همچنین ارائه اسامی و مشخصات سهامداران به حوزه‌های مالیاتی مربوطه همراه با اظهارنامه مالیاتی شرکت، الزامی می‎باشد.

سهامداران موظفند تا قبل از تشکیل مجمع به شرکت مراجعه، ورقه حضور در مجمع را اخذ نمایند و در روز مجمع اطلاعاتی هویتی کامل خود را به همراه با آدرس، تعداد سهام و تعداد رای در ورقه حضور و غیابی که به منظور تشخیص هویت سهامداران و تعیین حدنصاب قانونی برای تشکیل مجمع ترتیب داده می‎شود، به ثبت برسانند. سهامدارانی که از این طریق در ردیف سهامداران شرکت محسوب شوند، به آنها ورقه سهم تعلق می‎گیرد و در نتیجه از مزایای آن بهره‌مند می‎شوند. در صورتی که سهامدار با پرداخت مالیات، سهام خود را واگذار نماید، ۱۰ درصد از ارزش اسمی سهام اخذ و مفاصا حساب مالیاتی حقوق سهام و به شخص دیگری انتقال می‎یابد. همچنین واگذاری و نقل و انتقالات سهام باید در  دفاتر سهام شرکت ثبت گردد.

 
حکم قانون در صورت مفقود شدن سهام بی نام

از آنجا که سهام بانام تنها برای دارنده آن و با ارائه مدارک هویتی قابل استفاده و بهره برداری می‎باشد، لذا در صورت مفقود یا سرقت، با مشکل مواجه نمی شود، اما شرایط در رابطه با سهام بی نام متفاوت است. مطابق با ماده ۳۲۰ تا ۳۳۴ قانون تجارت، تمامی دارندگان اسناد در وجه حامل مالک و برای مطالبه وجه آن محقق محسوب می‌شود، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

در صورت مفقود شدن اوراق سهام بی‌نام، ذینفع باید از طریق اقامه دعوی در دادگاه، سند بطلان سهام بی نام را درخواست نماید و اقدامات تامینی و پیشگیرانه به منظور عدم پرداخت امتیاز سهم مزبور را به اشخاص ثالث مطالبه کند. دادگاه نیز با توجه به مدارک واصله و بررسی شرایط، در صورتی که ادعای ذینفع یا شاکی را درست تشخیص بدهد، حکم اعلان از طریق روزنامه را برای دارنده سهم بی نام مجهول صادر می‎کند. پس از این امر، حکم دادگاه باید سه مرتبه در روزنامه رسمی منتشر و پس از گذشت سه سال، چنانچه ابراز کننده سهم محکوم و یا اصولا سندی به دادگاه ابراز نکند، دادگاه حکم بر بطلان سهام بی نام را صادر میکند. در این شرایط ذینفع می‎تواند مجددا حق درخواست سهم بی نام جدید را از شرکت مطالبه نماید.

 
سهام ممتاز

موسسان یک شرکت می‎توانند با توجه به تخصص، اعتبار و موقعیت آنان، برای خود و یا اشخاص ثالث سهام ممتاز یا ویژه‌ای را در نظر بگیرند. به عنوان مثال در صورتی که موسسان، مجموعه کل سهام شرکت را به ۳۰۰۰  سهم تقسیم کنند، می‌توانند بر حسب صلاحدید، سه عضو از ۵ عضو هیات مدیره شرکت را از شماره ۱ تا ۷۰۰ به عنوان صاحبان سهام  انتخاب کنند که حق رای بیشتری به آنان تعلق می‎گیرد و در عین حال می‎توانند سود سهام بیشتری را نصیب خود نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

یکی از خصیصه ‏ها‎ی بارز شرکت تعاونی این است که سهامدار فقط می‎تواند یک رای صادر نماید. اما در شرکت‎های غیرتعاونی سهامدار بر حسب مقدار، سهام و نوع آن ممکن است چندین رای داشته باشد. از این رو در شرکت‌های تعاونی کنترل بر مبنای سرمایه، کاهش پیدا کرده و هیچگاه کنترل کار و اعمال نظارت با تعداد سهام و میزان سرمایه‌ای که متعلق به شخص است، ارتباط ندارد.


شرکت تعاونی مبتنی بر اصول و قواعدی است که آن را در قالب تعاونی از سایر شرکتها متمایز می‎کند. واژه تعاونی ابتدا در اواسط قرن نوزدهم به کار گرفته شد. در تعاونی‏ها‎، شراکت گروهی از افراد را شاهد هستیم که با هدف کسب سود و بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی خود از طریق خودیاری، فعالیت می‎کند.

 
یکی از خصیصه‏ها‎ی بارز شرکت تعاونی این است که سهامدار فقط می‎تواند یک رای صادر نماید. اما در شرکت‎های غیرتعاونی سهامدار بر حسب مقدار، سهام و نوع آن ممکن است چندین رای داشته باشد. از این رو در شرکت‌های تعاونی کنترل بر مبنای سرمایه، کاهش پیدا کرده و هیچگاه کنترل کار و اعمال نظارت با تعداد سهام و میزان سرمایه‌ای که متعلق به شخص است، ارتباط ندارد. در واقع این نوع شرکت بصورت خود مختار و مستقل، مرکب از اشخاصی که داوطلبانه با یکدیگر متحد شده تا نیازهای اقتصادی و اجتماعی خود را از راه فعالیت‏ها‎ی دسته جمعی و با کنترل دموکراسی بر طرف کنند. اعضای تعاونی‏ها‎ در تلاشند تا از طریق همکاری با تعاونی‏ها‎ی محلی، ناحیه ای، ملی و بین المللی در فدراسیون‏ها‎، اتحادیه‏ها‎ و دیگر فعالیت‏ها‎ی دسته جمعی، نیازهای اعضای خود را به نحو موثری تامین نمایند.

 
ارکان شرکت تعاونی

شرکت تعاونی دارای دو رکن اصلی است که عبارتند از:


۱- مجمع عمومی عادی

مجمع عمومی عادی بالاترین مرجع تصمیم‎گیری در تعاونی محسوب می‎شود. این مجمع متشکل از تمامی اعضا یا نمایندگان تام الاختیار آنها می‎باشد که به صورت عادی و فوق العاده تشکیل می‎شود. هر عضو مجمع عمومی عادی بدون در نظر گرفتن تعداد سهام دارای یک حق رای خواهد بود. این مجمع که عموما بعد از هر سال مالی تشکیل می‎شود، حداقل در سال یکبار تشکیل می‎گردد. دعوت اعضا به این مجمع یکی از مسئولیتهای هیات‎ مدیره می‎باشد.
بر طبق مواد ۳۳، ۳۴ و ۳۷ قانون تجارت، اموری که در مجمع عادی انجام می‎شود عبارتند از:

        تصویب مقررات و دستورالعمل‏ها‎ی داخلی تعاونی

        انتخاب هیات مدیره و بازرسان برای مدت دوسال

        تصمیم‎گیری برای افزایش و یا کاهش سرمایه در محدوده قوانین و مقررات

        تصمیم‎گیری نسبت به ذخایر، پرداخت سود، مازاد درآمد و تقسیم آن طبق اساسنامه

        رسیدگی و تصمیم گیری در رابطه با ترازنامه، حساب سود، زیان و سایر گزارش‏ها‎ی مالی هیات مدیره

        تعیین برنامه‏ها‎ و خط مشی‏ها‎ی تعاونی، سرمایه گذاری، تصویب بودجه جاری، اعتبارات، وام‏ها‎ی درخواستی و سایر عملیات مالی به پیشنهاد هیات مدیره

 
۲- مجمع عمومی فوق العاده

مجمع عمومی فوق العاده با درخواست کتبی یک سوم از اعضای هیات مدیره و بازرسان شکل می‎گیرد. در این مجمع حضور دو سوم اعضا الزامی می‎باشد و چنانچه اعضا برای بار اول دور هم جمع نشوند، مجمع منحل می‎گردد. در صورتی که برای بار دوم، تعداد اعضایی که در مجمع حضور پیدا می‎کنند به میزان نصف به علاوه یک برسد، مجمع تشکیل می‎شود. قوانین ثانوی برای شرکت‏ها‎ و گروه‏ها‎ی بیش از ۵۰۰ نفر اجرا می‎شود. چنانچه مجمع فوق العاده به حد نصاب نرسد، در طول مدت یک ماه وزارت تعاون باید اقدام به تشکیل مجمع نماید. این مجمع به منظور تایید و تغییر هیات‎ مدیره و یا اساسنامه شکل می‎گیرد. مسئولیتهای‏ها‎یی که بر عهده مجمع عمومی فوق العاده است، عبارتند از تغییر مواد اساسنامه، تصمیم گیری نسبت به عزل یا قبول استعفای هیات مدیره و انحلال یا ادغام تعاونی.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اشتباهاتی که در زمان ثبت شرکت رخ می دهد ، بعدها در اداره شرکت مشکلات متعددی را بوجود می آورد. به همین دلیل دانستن این اشتباهات می تواند از گرفتار شدن به مشکلات بعدی جلوگیری کند

آنچه درباره ثبت شرکت باید بدانیم

اشتباهات جبران ناپذیر در مورد ثبت شرکت را بدانیم ، پس از اینکه تاسیس شرکت قطعی شد، باید به ثبت برسد. اما گاهی ثبت شرکت با مشکلات زیادی همراه است. علت آن می تواند ناآگاهی در مورد مراحل ثبت باشد. همچنین اشتباهاتی که در زمان ثبت شرکت رخ می دهد، بعدها در اداره شرکت مشکلات متعددی را بوجود می آورد. به همین دلیل دانستن این اشتباهات می تواند از گرفتار شدن به مشکلات بعدی جلوگیری کند. در زیر به برخی از این اشتباهات می پردازیم.

 
عدم شناخت فعالیت و هدف شرکت

اولین گام برای تاسیس شرکت، انتخاب موضوع فعالیت است. اگر موسسان شرکت نبست به موضوع شرکت هیچ اطلاعی نداشته باشند و یا هدف آنها از تاسیس شرکت روشن و مشخص نباشد، بعدها شرکت با مشکلات جدی مواجهه می شود. موسسان و شرکا باید به موضوع شرکت تسلط کامل داشته باشند.

 
عدم شناخت شرکا

برای تاسیس شرکت به چندین شریک نیاز است. اگر موسسان شرکت نسبت به یکدیگر شناخت کافی نداشته باشند، پس از مدتی میان آنها اختلاف نظر ایجاد می شود. بزرگترین مشکلاتی که در انتخاب اشتباه شرکا ممکن است رخ دهد، سوء استفاده، فریبکاری و زیر سوال رفتن اعتبار کل شرکت، عدم امکان در انحلال شرکت، عدم امکان خروج فرد سود جو از شرکت، عدم امکان تغییرات شرکت و تشکیل جلسه، امکان بوجود آمدن ورشکستگی و …. می باشد. بنابراین در زمان انتخاب شرکا باید به خوبی بر روی آنها شناخت پیدا کرد.

 
اطلاعات ناکافی در مورد قانون تجارت

تشکیل شرکت های تجاری با پیچیدگی بیشتری همراه است. به همین دلیل باید موسسان نسبت به قوانین تشکیل، ثبت و اداره شرکت اطلاعات کافی داشته باشند. برای مثال شرکا یا موسسان شرکت باید نسبت به تفاوت شرکت های با مسئولیت محدود و و شرکت سهامی خاص و یا تفاوت بین موسسه و شرکت اطلاعات کافی داشته باشند. زیرا ثبت انواع شرکت، میزان سرمایه مورد نیاز برای تشکیل و همچنین تعداد شرکا در شرکت های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

 
اطلاعات ناکافی در مورد ثبت شرکت

ثبت شرکت روال خاصی دارد که موسسان باید نسبت به تمامی مراحل اطلاعات کافی داشته باشند. در غیر این صورت مراحل ثبت شرکت با مشکل مواجه می شود و موسسان مجبور می شوند تا یک مرحله را چندین بار تکرار کنند. برگشت مدارک از سوی اداره ثبت شرکت ها نیز از دیگر مشکلاتی است که در نتیجه نداشتن اطلاعات کافی در مورد روند ثبت شرکت رخ می دهد.

 
بی توجهی به سرمایه ثبت شرکت

برای ثبت شرکت، داشتن سرمایه لازم است. اما میزان سرمایه در تمامی شرکت ها یکسان نیست و از سوی دیگر سهم شرکا، میزان جمع آوری سرمایه و همچنین سرمایه نقد و غیرنقدی نیز با یکدیگر متفاوت است. برای مثال شرکت سهامی خاص را می توان با ۵۰۰ هزارتومان شرکت تشکیل داد. اما برای شرکت های سهامی عام از طریق پذیره نویسی سرمایه مورد نیاز تامین می شود. در برخی از شرکت ها نیز حداقل سرمایه ۱۰۰ هزار تومان است. با این وجود شرکت برای توسعه و پیشرفت باید این میزان سرمایه را باید افزایش دهد و نمی توان به حداقل سرمایه تکیه کرد. بی توجهی به میزان سرمایه شرکت نه تنها موجب می شود که کار پیشرفت و توسعه نداشته باشد، بلکه باعث بروز برخی مشکلات نیز می شود. زمانی که سرمایه شرکت افزایش می یابد، باید مراتب به اداره ثبت شرکت ها نیز گزارش داده شود.

 
بی توجهی به پرداخت مالیات

مالیات یکی از قوانین مدیریت و ثبت شرکت های تجاری می باشد. اگر موسسان شرکت نسبت به پرداخت مالیات بی توجه باشند، مشمول پرداخت جریمه های سنگین خواهند شد که مشکلات دیگری را برای شرکت در پی دارد. زمانی که شرکت به ثبت می رسد، مدیرعامل شرکت برای دریافت دفاتر قانونی پلمپ شده، تکمیل و تحویل اظهارنامه مالیاتی سالیانه در تیرماه هر سال و پرداخت مالیات تعیین شده، باید به اداره مالیات مراجعه کند.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ممکن است ورقه اختراع به نام یک متقاضی ثبت شود و پس از مدتی به هر دلیلی تصمیم به انتقال آن به فرد دیگری بگیرد. در این صورت قانونگذار حقوقی برای متقاضیان و دارندگان ورقه ثبت در نظر گرفته است
ورقه اختراع

ورقه اختراع به متقاضیانی داده می شود که اختراع را انجام داده باشند و برای ثبت آن به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کرده باشند. اما ممکن است ورقه اختراع به نام یک متقاضی ثبت شود و پس از مدتی به هر دلیلی تصمیم به انتقال آن به فرد دیگری بگیرد. در این صورت قانونگذار حقوقی برای متقاضیان و دارندگان ورقه ثبت در نظر گرفته است. براساس این قانون ورقه ثبت به دو شکل قهری و اختیاری می تواند به فرد دیگری منتقل شود.
 

انتقال ورقه اختراع

 
انتقال ورقه اختراع به صورت اختیاری

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به نام آنها ورقه اختراع ثبت شده است، می توانند مطابق با همین قانون عین یا منافع ورقه اختراع را به فرد دیگری انتقال دهند و زمانی که این کار انجام می شود، تمامی منافع حاصل از ورقه اختراع از شخص اول به دارنده دوم منتقل می شود.
براساس ماده ۴۰ قانون ثبت علائم و اختراعات آمده است: « تمامی معامله‌، نقل و انتقال یا اجازه استفاده از اختراع و ورقه اختراع الزاما از طریق سند رسمی و از طریق دفاتر اسناد رسمی انجام می شود و پس از آن، باید سند تنظیم شده به اداره مالک صنعتی داده شود تا نقل و انتقال آن به ثبت برسد».

 
انتقال ورقه اختراع به صورت قهری

انتقال قهری ورقه اختراع به دو شکل انجام می شود :

        اگر صاحب و دارنده ورقه اختراع فوت کند و وارثان متوفی با مراجعه به محاکم قضایی برگه وراثت و انحصار وی را دریافت کنند، می توانند این برگه را به اداره مالکیت صنعتی تحویل دهند و برای انتقال ورقه اختراع به یکی از وارثین اقدام کنند. این کار طبق وصیت فرد فوت شده و یا قوانین ارث انجام می شود.

        یکی دیگر از اشکال انتقال قهری ورقه اختراع زمانی انجام می شود که یک شخص حقیقی یا حقوقی به مراجع قضایی مراجعه و مدعی شود که ورقه اختراع حق اوست و این ورقه از سوی شخص دیگری به ثبت رسیده است. در این صورت فرد شاکی باید با مستندات لازم این گفته خود را به اثبات برساند و زمانی که دادگاه نیز متوجه این اجحاف شود، حکم انتقال ورقه اختراع را به نام شاکی صادر می کند. البته در این نقل و انتقال، رئیس اداره مالکیت صنعتی باید حکم را تایید و با صدور دستور با حضور یکی از کارمندان اداره مالکیت، ورقه اختراع را انتقال دهد.
 
مزایای انتقال ورقه اختراع

انتقال ورقه اختراع مزایای متعددی را به دنبال دارد که عبارتند از:

 

        زمانی که ورقه اختراع منتقل می شود، دارنده این ورقه می تواند تمامی مبلغ مورد توافق را به یکبار دریافت کند و مجبور نیست تا منتظر مبلغ ماهیانه از سوی اداره مالکیت صنعتی باشد.

        اگر خطر جدیدتر فناوری از اختراع دارنده ورقه پیشی بگیرد، او از این خطر کناره گیری و آن را با مبلغ معین معامله کرده است.

        زمانی که دارنده ورقه اختراع شخص حقیقی باشد، انتقال مالکیت اختراع به یک شرکت تازه تاسیس، پیش شرطی برای تامین منابع مالی او خواهد بود.

 

 
شرایط انتقال ورقه اختراع

        زمانی که دارنده ورقه اختراع قصد انتقال آن را دارد، باید مراتب نقل و انتقال را در روزنامه رسمی کشور آگهی کند.

        صاحب ورقه اختراع باید مراتب نقل و انتقال را به اداره مالکیت صنعتی اعلام نمایند تا روند اداری ثبت انتقال انجام شود. در غیر اینصورت انتقال ورقه اختراع قانونی نیست.




:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
دامنه ها
 
 
****************************************************************
 

smsarena.ir  peykeshadi.ir   kalaghperes.ir  navaye-bitab.ir iranmdn.ir   management-research.ir   alamdarejebhe.ir

 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 


adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************
 
 tehran-clinic.ir  shomalefarda.ir  iranavang.ir   wikipeda.ir  ir-micro.ir
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************


:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 

دامنه ها
 

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

مطابق ماده یک قانون تجارت، تاجر کسی است که به امور تجاری بپردازد ، وفق ماده 2 قانون تجارت، معاملات تجاری از قرار ذیل است :
1- خرید یا تحصیل هر نوع مال منقول به قصد فروش یا اجاره اعم از این که تصرفاتی در آن شده یا نشده باشد.
2- تصدی به حمل و نقل از راه خشکی یا آب و هوا به هر نحوی که باشد.
3- هر قسم عملیات دلالی یا حق العمل کاری ( کمیسیون) و یا عاملی و همچنین تصدی به هر نوع تاسیساتی که برای انجام بعضی امور ایجاد می شود از قبیل تسهیل معاملات ملکی یا پیدا کردن خدمه یا تهیه و رسانیدن ملزومات و غیره
4- تاسیس و به کار انداختن هر قسم کارخانه مشروط بر این که برای رفع حوائج شخصی نباشد.
5- تصدی به عملیات حراجی
6- تصدی به هر قسم نمایشگاه های عمومی
7- هر قسم عملیات صرافی و بانکی
8- معاملات برواتی اعم از این که بین تاجر و یا غیرتاجر باشد.
9- عملیات بیمه لحری و غیربحری
10- کشتی سازی و خرید و فروش کشتی و کشتی رانی داخلی یا خارجی و معاملات راجع به آن ها
تعریف ماده یک قانون تجارت، از تاجر تنها در مورد اشخاص حقیقی به طور کامل صدق می کند والا شرکت های تجاری، تاجرند ، حتی در فرضی که موضوع فعالیت شرکت – مانند شرکت سهامی – تجاری نباشند ( ماده 3 قانون تجارت ) .با این ترتیب، دو نوع تاجر در جهان تجارت وجود دارند : تجار حقیقی و تجار حقوقی که انحصاراَ در قالب شرکت های تجاری جلوه می کنند.

    اعمال تجاری شرکت های تجاری

به موجب بند 4 ماده 3 قانون تجارت کلیه اعمال شرکت های تجاری جنبه تجاری دارد، جز اعمال غیرمنقول آن ها که طبق ماده 4قانون تجارت به هیچ وجه تجارتی نیستند، چه برای اشخاص حقیقی باشند چه برای شرکت ها. اینکه کلیه معاملات شرکت های تجاری، تجاری است منطقی است، زیرا شرکت ها حیات مدنی ندارند و برای آن ها حوائج شخصی قابل تصور نیست.
همچنین اعمال شرکت های تجاری، تجاری است چه شرکت به لحاظ موضوع تجاری باشد ( مثل شرکت های تضامنی، نسبی ، بامسئولیت محدود ، مختلط سهامی و غیرسهامی ) و چه به لحاظ شکل تجاری تلقی شود ( مانند شرکت های سهامی عام و خاص ). شرکت های نوع اخیر را برای انجام امور غیرتجاری ( بهره برداری از معدن ، کشاورزی یا شغل آزاد ) نیز می توان ایجاد کرد.
البته، اعمال شرکت های تجاری همواره تجاری تبعی نیست، بلکه اگر از اعمال مندرج در ماده 2 قانون تجاری باشد، ذاتاَ تجاری است.
- اعمال تبعی فرعی :
برخی تعهدات به سبب وجود یک قرارداد یا رابطه حقوقی اصلی ایجاد می شوند، از جمله سفته ، چک ، رهن و ضمانت. سوالی که مطرح است این است که آیا اگر این تعهدات فرعی به سبب یک قرارداد یا رابطه اصلی تجاری ( مانند بیع تجاری، حمل و تقل و کشتی سازی ) به وجود آمده باشند، تجاری تلقی می شوند ؟ در پاسخ به این سوال گفتنی است :
سفته چون ذاتاَ تجاری نیست – برخلاف برات که عمل تجاری ذاتی است ( بند 8 ماده 2 ق.ت ) – صدور و ظهرنویسی و ضمانت آن تجارینیست، مگر برای امر تجاری ( مثل بیع تجاری ) صورت گرفته باشد. پس اگر خریدار یک بیع تجاری، بابت پرداخت ثمن سفته ای صادر کرده باشد، سفته اش تجاری است. این چنین است صدور و ظهرنویسی و ضمانت چک، زیرا چک نیز ذاتاَ تجاری نیست. ( ماده 314 قانون تجارت ).
در ارتباط با رهن، باید بین فرضی که تاجری معامله ای تجاری انجام می دهد و برای تضمین پرداخت ثمن معامله مالی را به وثیقه می گذارد و فرضی که برای تضمین این معامله شخص ثالثی مالی به وثیقه می گذارد، تفکیک کرد. در صورت اول رهن را باید تجاری و در صورت دوم مدنی تلقی کرد. همین قاعده در ضمانت نیز صادق است؛ یعنی اگر ضمانت بین دو تاجر برقرار شود و راجع به یک معامله تجاری باشد، جنله تجاری خواهد داشت، اما اگر غیرتاجر برای این معامله تجاری ضامن تاجر شود، ضمانت جنبه تجاری ندارد بلکه ضمانت در این جا معامله ای است که برای حوائج تجاری ضامن انجام نمی شود تا مطابق بند 2 ماده 3 قانون تجارت معامله تجاری تبعی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

• تاجر :
مطابق ماده ۱ قانون تجارت تاجر کسی است که شغل معمول خود را معاملات تجاری قرار دهد، شاید در وهله اول به علت قید کلمه « کسی » این توهم ایجاد شود که قانونگذار تاجر را تنها انسان و در واقع شخص حقیقی محسوب کرده است اما باید دانست که این تعریف علاوه بر افراد شامل اشخاص حقوقی هم می شود چون طبق ماده ۵۸۸ قانون تجارت شخص حقوقی می تواند دارای کلیه حقوق و تکالیفی شود که قانون برای افراد قائل است. بنابراین اشخاص حقوقی هم که در اینجا منظور شرکت های تجاری است تاجر شناخته می شوند‌.
• شرایط تاجر بودن :
با توجه به تعریفی که در ماده ۱ ق.ت از تاجر به عمل آمده و بررسی سایر موارد قانون تجارت این چنین به نظر می رسد که برای اینکه فردی تاجر محسوب شود لااقل چهار شرط لازم است.
۱ـ انجام اعمال تجارتی :
این شرط به روشنی در ماده ۱ ق.ت بیان شده و برای اینکه شخصی تاجر باشد باید شغل معمول خود را کارهای تجارتی قرار دهد.
۲ـ انجام اعمال مذکور به عنوان حرفه یا شغل :
پس اگر فردی یک عمل تجارتی را به صورت اتفاقی انجام داد، تاجر محسوب نمی شود. پس به این معناست که انجام کارهای تجارتی باید به طورمداوم و برای تأمین معاش باشد.
۳ـ داشتن استقلال در تجارت و تقبل سود و زیان :
معاملات تاجر باید به نام و به حساب خودش انجام بگیرد، مطابق بند ۳ ماده ۳ قانون تجارت اجزاء خدمه و شاگرد تاجر که معاملاتی برای امور تجارتی ارباب انجام می دهند و نیز کارگران، کارمندان و فروشندگان و... به لحاظ اینکه استقلال عمل ندارند و در قبول خطر شرکت نمی کنند. تاجر محسوب نمی شوند.
البته در این بین باید و دلالان، حق العمل کاران و کسانی که وسیله آسان سازی معاملات می شوند را استثناء نمود چون بند ۳ ماده ۲ ق.ت به صراحت اینگونه اشخاص را تاجر شناخته است.
۴ـ کسبه جزء یا پیشه ور نبودن :
برخی استادان حقوق تجارت، کسبه جزء و پیش ور نبودن را شرط تاجر بودن دانسته اند اما به نظر می رسد که اینان نیز از نظر حقوق تجارت، تاجر محسوب می شوند اما چون این افراد دارای سواد نبوده و تجارت آنان محدود می باشد، لذا از الزامات تعیین شده برای تجار معاف می باشد. به عنوان مثال ماده ۱۶ ق.ت کسبه جزء را از ثبت اسم خود دردفتر تجارتی معاف ساخته و براساس ماده ۶ ق.ت الزامی برای نگه داشتن دفاتر تجاری ندارند.
• شرایط اشتغال به تجارت :
برای اشتغال به تجارت نه در قانون تجارت، و نه در قانون مدنی هیچ شرط خاصی پیش بینی نشده است. قانون اساسی نیز جز اصل آزادی انتخاب شغل در اصل ۲۸ شرطی را برای اشتغال به تجارت بیان نکرده؛ در نتیجه به طور کلی،به جزء شرایط ذیل شرط خاص دیگری برای اشتغال به تجارت نیاز نیست. این شرایط عبارت اند از :
۱ـ تاجر باید اهلیت داشته باشد :
قانونگذار در ماده ۲۱۰ قانون مدنی می گوید متعاملین برای معامله باید اهلیت داشته باشند. بعد از آن در ماده ۲۱۱ اهلیت را اینگونه تعریف می کند؛ برای آنکه متعاملین صلاحیت دارمحسوب شوند باید عاقل، بالغ و رشید باشند‌. و در ماده ۲۱۲ نیز معامله با اشخاص فاقد اهلیت را باطل اعلام نموده است. چون شغل تجارت مستلزم انجام معاملات تجارتی می باشد پس کسی که این معاملات را انجام می دهد باید اهلیت داشته باشد.
1ـ1عقل : فرد عاقل در برابر فرد مجنون قرار می گیرد. مطابق ماده 1211 قانون مدنی : جنون به هر درجه که باشد موجب حجر است.
۱ـ۲ بلوغ : یکی دیگر از شرایط مورد نیاز برای داشتن اهلیت، بلوغ فرد است، قانون مدنی سن بلوغ را در پسر ۱۵ سال تمام و در دختر9 سال تمام دانسته است‌. سن بلوغ، بلوغ شرعی و فقهی است و نشانه رشد محسوب نمی شود.
" اهلیت به معنای شایستگی می باشد و با توجه به قانون مدنی به طور کلی هرمعامله با اشخاص فاقد اهلیت باطل می باشد بنابراین برای اشتغال به تجارت داشتن اهلیت لازم می باشد."
۲ـ رعایت مقررات و ترتیبات ویژه :
اصولاً اشتغال به تجارت برای همه آزاد است اما گاهی ممکن است با درنظر گرفتن مصالح اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و ... محدودیت هایی در برخی زمینه ها پیش بینی گردد. به عنوان مثال اتباع بیگانه برای اشتغال به تجارت در ایران باید پروانه کسب تأمین کنند و برای این کار باید مطابق قانون کار و نیز آیین نامه های مربوط به آن از وزارت کار پروانه بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

گر شما در صنعت و فن آوری مهارت داشته باشید، و یا در یک مرکز فناوری مانند سیسکو ، هنگ کنگ و نیویورک، این احتمال هست که شما و یا کسی که آشنا است در روند مفهوم و یا حتی راه اندازی شرکتش و یا زندگی اش  کاملا متفاوت است.

شرکتی نوپا می باشد که اغلب به سادگی تجارتش را با یک کسب و کار کوچک جدید اشتباه گرفته حقیقت این می باشد که بین این دو تفاوت هست.

چه شرکت نوپاست؟

سالها، برای سرمایه گذاران این مشکل ساز بوده است که میان راه اندازی کسب و کار کوچک، و شرکتهای بزرگ چه تفاوت گسترده ای وجود دارد، اما یک ایدئولوژی (و سازمان) با راه اندازی و گرفتن ایده از شرکتهای کوچکتر تا رسیدن به شرکت های بزرگ رشد می یابد ؛که مستلزم استراتژی های متفاوت بودجه و KPI است.

با توجه به کارآفرینانی مانند استیو جابز، راه اندازی یک «سازمان موقت طراحی  به جستجو برای یک مدل کسب و کار با قابلیت اطمینان بالا و قیاس پذیر می باشد .” یک راه اندازی، که او در زمینه صنعت فن آوری استدلال می نماید می بایست کوتاه برای “راه اندازی با شرایط انعطاف پذیر بوده “، که نه تنها کسب و کار خود را اثبات نماید، بلکه با این سرعت قابل توجه رشدی که در بازار فعلی وجود دارد برای تجارتش پشتوانه کافی باشد. این اولین تفاوت عمده بین راه اندازی و کسب و کار کوچک و بزرگ می باشد.

قیاس پذیر” برای تبدیل  یک شرکت نوپا به یک شرکت بزرگ

به عنوان مشاور و بنیانگذار یک کسب و کار قیاس پذیر  شرکت با بازار جهان است. از روز اول مقصود رشد و راه اندازی یک  شرکت بزرگ است او اعتقاد دارد که او در سراسر بعدی “ایده بزرگ”، که احساسات را تحریک نمودن صنعت، به مشتریان از شرکت های موجود، و یا حتی ایجاد یک بازار جدید  است.

این در تضاد از یک کسب و کار کوچک می باشد، که در ایالات متحده اداره مشاغل کوچک (SBA) می باشد “به طور مستقل و متعلق به اداره، برای نفع سازمان یافته.”

در نتیجه، نیروی محرک دو مدل کسب و کار متفاوت را دارا می باشد: هدف از بنیانگذار راه اندازی با یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر و تاثیرگذار برای دریافت بازار در حالی که هدف از صاحب کسب و کار کوچک به شروع کار در یک محل امن در بازار محلی می باشد.

فروشگاه های مواد غذایی، اغذیه فروشی، سالن مو، لوله کش، برق، و … سهم خود را به اقتصاد محلی نمی تواند مقایسه بنماید با این حال، برای بهتر یا بدتر از آن اغراق آمیز تا اطمینان یابید، دومی مدل غالب کارآفرینی در ایالات متحده می باشد انگیزه نهایی در پشت یک کسب و کار کوچک اساسا متفاوت از راه اندازی مقیاس پذیر می باشد.

شرکت نوپا(تاره تاسیس)

تابع سازمانی راه اندازی شده به جستجو برای یک مدل کسب و کار با قابلیت اعتمادبالا و اعتبار و قیاس پذیر می باشد، به معنی این است که بنیانگذار راه اندازی باید  این سه عملکرد اصلی را داشته باشد:

به ارائه یک چشم انداز از یک محصول با مجموعه ای از ویژگی ها می پردازیم

برای ایجاد یک سری از فرضیه در مورد همه مدلهایی از مدل کسب و کار: مشتریان چه کسانی می باشند؟ کانال های توزیع کدامند؟ چگونه ما ساخت و تامین مالی شرکت، و غیره را انجام دهیم.

به سرعت اعتبار شرکت با خرید اول درست مشتریان می باشد که مشتریان این رفتار را به عنوان مدل اعتماد پذیر خود میپسندند یا نه که آیا مدل (که او اذعان می دارد آنها به ندرت انجام می دهند).

با توجه به این تعریف، که اگر چابکی و نوآوری که یک بار در روزهای آغازین از کسب و کار بوده است. می ایستد که یک بار در مدل کسب و کار ثابت شده باشد عملکرد سازمان باید تغییر به تولید نتایج و اجرای درست مدل تجارتش نماید؛ در بسیاری موارد به از بین بردن ایرادها تلاش نماید.

شرکت نوپا دارای بودجه ای متفاوت است



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تعریف نحوه شکل گرفتن این شرکت ها

در راه اندازی یک شرکت نوپا که در حال توسعه است، تعداد کمی از بنیانگذاران و یا یک فرد درعمل، تاثیر دارند و شرکت ابتدا ممکن است تامین مالی داشته باشد. این شرکت ممکن است به ارائه یک محصول یا خدمات که در حال حاضر در سایر مکان ها در بازار ارائه شده با روشی متفاوت تر ارائه شده بپردازد ، یااینکه بنیانگذار از یک ایده نو استفاده کند.

شرکت در مراحل اولیه، می خواهد که بیش از درآمد خود را به تحقیق و توسعه و بیشتر تست و بازاریابی ایده های نو صرف کند ویک سری هزینه های این شرکت هادر این راه خرج میشود. به این ترتیب، آنها اغلب نیاز به تامین مالی خواهند داشت. راه اندازی کسب و کار کوچک سنتی امکان دارد توسط وام از بانک و یا اتحادیه های اعتباری، وام های کوچک و یا مدیریت کسب و کار تحت حمایت دولت از طرف بانک های محلی، و یا با کمک های مالی از سازمان های غیر دولتی و دولت های ایالتی تامین می گردد.در حالی که دوستان و خانواده نیز ممکن است وام و یا هدیه ای بدهند. شرکت قادر به جذب سرمایه گذاری و تامین مالی سرمایه در ازای دادن بعضی از سهام یا پست سازمانی و درصد مالکیت نیز است.

از آنجا که یک شرکت نوپا تجربه کمی دارد و ممکن است به نوبه خود سود، سرمایه گذاری در آنها در نظر گرفته  در معرض تغییرات جدی و زیادی باشد که گاه و ناگاه مشهود و غیر مشهود خواهد بود برخی از راه هایی که وام دهندگان و سرمایه گذاران بالقوه می توانند یک راه اندازی بی عیب و نقص دارا باشند.عبارتست از:

هزینه هایی برای محصول و یا خدمات آن، از جمله تحقیق و توسعه و خرید دارایی های فیزیکی و یک سری هزینه هایی که شرکت دارد،ولی این روش ارزیابی کند دارایی های بالقوه و یا نامشهود آینده این شرکت در نظر نمی باشد.

با توجه به تعریف یک شرکت تازه تاسیس در بازار معانی مختلفی برای به ثبت رساندن شرکت ها به نظر می رسد داراست. البته در طول زمان باید دید چه شرکت هایی محصولهای همانند به تازگی وارد بازار کرده اند. ماهیت راه اندازی اغلب این معنی را دارد که هیچ شرکتی در مقایسه با شرکت شما وجود نخواهد داشت. پس یک نام یکتا و محصول یکتا برای ثبت یک شرکت تازه تاسیس احتیاج می باشد.

در گام توسعه رویکرد اختصاصی برای شرکت هایی که بیشتر توسعه یافته اند  ارزشهای بالقوه هست.برای مثال، یک شرکت است که یک مسیر روشن به سودآوری یک ارزیابی بالاتر از یک خواهد بود که صرفا یک ایده جالب را دارا باشد.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

 
 
 



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

 
 
 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چند سالی می شود که با واژه دانش بنیان زیاد روبه رو شده ایم و این شرکت ها به عنوان یک شرکت تازه وارد به دنیای اقتصاد کشور خود را معرفی نموده اند ولی اینکه دقیقا این شرکت ها چه هستند و چونه می توان اقدام به ثبت شرکت دانش بنیان نمود و در چه زمینه هایی می توان فعالیت کرد را شاید هنوز به روشنی اطلاع نداشته باشیم. در این مقاله به شناخت بیشتری در خصوص شرکت های دانش بنیان دست خواهیم یافت

شرکت های دانش بنیان شرکت های وابسته به دانش و دانشگاه و افراد علمی می باشند . برای ثبت شرکت دانش بنیان یا باید از اعضاء هیئت علمی دانشگاه باشید و یا از امتیاز یک دانشگاه و یا پژوهشکده برای ثبت شرکت دانش بنیان استفاده کنید . امتیاز ثبت این شرکت ها به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می رسد بنابر این موسسین شرکت های دانش بنیاد یا باید کاملا دانشگاهی باشند و یا سهام عمده این شرکت ها متعلق به دانشگاه و هیئت علمی دانشگاهی باشد. البته یک شرکت دانش بنیان می تواند سهام کمتر از 50 درصد را هم برای دانشگاه و اعضاء هیئت علمی آن در اساسنامه خود پیش بینی نماید که در این حالت شرکت دانش بنیان را خصوصی می نامند . ولی اگر بیش از 50 درصد از سهام شرکت مربوط به اعضاء هیئت علمی دانشگاه باشد شرکت دانش بنیان را عمومی یا دولتی نامیده می شود .

هدف از راه اندازی و ثبت شرکت دانش بنیان ، تولید دانش و اطلاعات مورد نیاز برای صنایع و محصولات و خدمات مختلف می باشد . به این صورت که عده ای تحصیل کرده در زمینه ای علمی و تخصصی فعالیت های مربوط به تحقیقات و تولید علم یک محصول را انجام می دهند و بعدا این علم و دانش خود را باید به شرکت ها و موسساتی که نیاز دارند فروخته و از این راه کسب درآمد نمایند . البته با توجه به اینکه دارایی های این شرکت ها مشخص و ملموس نیست و از نوع داده و اطلاعات می باشد و به راحتی می تواند آینده آنها را به مخاطره اندازه حفظ و حراست این دارایی ها ارزش زیادی دارد .

دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تنها زمانی می توانند اقدام به تاسیس شرکت دانش بنیان نمایند که طرح این شرکت در آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه مورد تایید قرار بگیرد . بنابر این هیئت علمی دانشگاه مرجع تصویب کننده تصمیم برای ثبت شرکت دانش بنیان و یا اعمال هرگونه تغییرات در این شرکت ها می باشد . البته در بسیاری از موارد خود اساتید و یا صاحبان ایده با در نظر گرفتن موضوع و ایده ای این مورد را به هیئت علمی دانشگاه پیشنهاد می دهند .

برای ثبت یک شرکت دانش بنیان توجه به معیار های زیر الزامی است :

معیار های عمومی

دو سوم از اعضاء هیئت مدیره شرکت باید حداقل دو مورد از موارد زیر را احراز نمایند :

دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند
سه سال سابقه کاری در حوزه ثبتی شرکت و یا سه سال سابقه مدیریت داشته باشند .
حداقل یک اختراع ثبت شده داخلی و یا یک اختراع بین المللی در حوزه فعالیت شرکت داشته باشند .
بیشتر از نیمی ازدرآمد شرکت دانش بنیان از طریق عقد قرارداد برای فروش محصولات و خدمات شرکت باشد.البته شرکت هایی که مشغول تجاری سازی محصولات شرکت خود می باشند در صورتیکه بازار مطمئنی داشته باشند و یا نمونه تولیدی موفقی را داشته باشند استثناء هستند .
حداقل 6 ماه بیمه برای حداقل 3 نفر از کارکنان تمام وقت شرکت پرداخت شده باشد.
نباید هیچ بد عهدی ، سوء سابقه و تخلفی در انجام تعهدات شرکت وجود داشته باشد
شاخص­ های اختصاصی شرکت متقاضی

تولید کننده محصولات دانش بنیان باشد
با استفاده از تحقیق و توسعه به نهایدنه سازی و بومی سازی دانش فنی مربوطه پرداخته باشد
گواهینامه انطباق با استاندارد و تاییدیه های دیگر را دریافت کرده باشد .
حداقل 30% از کارکنان تمام وقت شرکت باید دارای مدرک حداقل کارشناسی باشند .
حداقل 7% فروش سالیانه صرف تحقیق و توسعه شرکت شود .
هر دو سال یکبار کالای دانش بنیان عرضه و یا ارتقا داده شود .
دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به طرق مختلف می توانند برای ثبت و راه اندازی یک شرکت دانش بنیان مشارکت نموده و یا در این شرکت ها دارای سهام باشند که به تریتیب عبارتند از :

برای ثبت شرکت دانش بنیان از اعتبار و نام دانشگاه و یا واحد پژوهشی استفاده می شود که در این صورت باید حداقل 5 درصد سهام شرکت به نام دانشگاه تعلق بگیرد .
شرکت دانش بنیان از یافته ها و تحقیقات علمی و یا هر گونه اطلاعات و دانش دانشگاه برای موضوع ثبتی شرکت خود بهره می برند و از این اطلاعات به عنوان پایه شرکت استفاده می کنند . در این حالت باید با خود دانشگاه و یا مرکز پژوهشی توافق شود که چه میزان از سهام شرکت به آنها تعلق بگیرد . بعضا ممکن است به دلیل اهمیت یافته ها و اطلاعات دانشگاه و یا مرکز پژوهشی همه سهام شرکت را به خود تخصیص دهد .
خود دانشگاه به عنوان سرمایه گذار و تامین کننده سرمایه شرکت عمل می کند و مقداری از سرمایه مورد نیاز را به عنوان یک شریک در شرکت به عهده می گیرد که بسته به آورده و یا سرمایه دانشگاه می تواند صاحب سهام شود .
دانشگاه ممکن است دارایی های خود را در اختیار شرکت قرار دهد و به عنوان بخشی از سرماهی شرکت و یا آورده شرکت منظور و سهامی را در شرکت دریافت نماید . مثلا فضا و تجهیزات شرکت را دانشگاه تعهد نماید .
در اغلب موارد ثبت شرکت دانش بنیان در کل بصورت دولتی است و حداقل 50 درصد سهام به خود دانشگاه در همان ابتدای تاسیس تعلق خواهد داشت .
دانشگاه می تواند اقدام به ثبت و راه اندازی یک شرکت مادر و اصلی در کنار شرکت دانش بنیان در همان سال بنماید .
برای ثبت شرکت دانش بنیان اولویت با شرکت هایی است که مشارکت شهرداری و یا دانشگاه را به دنبال دارند .
شرکت های دانش بنیان پس از ثبت و راه اندازی هیچ دخالتی در امور دانشگاه نخواهند داشد و دانشگاه نیز نمی تواند در امور شرکت دخالت نماید و شخصیت حقوقی شرکت باید حفظ شود . دانشگاه و یا مراکز پژوهشی پس از تعیین سهامشان در شرکت همانند سایر شرکا تنها به همان اندازه در شرکت سهیم بوده و از سود و زیان شرکت برخوردار خواهند بود .

مشارکت و تامین سرمایه شرکت های دانش بنیان را شرکت ها و اشخاص حقوقی دیگر نیز می توانند به عنوان شریک و سهامدار عهده دار شوند و در بسیاری از موارد این سرمایه گذاری می تواند باعث یک تجارت برد برد برای آنها شده و بهت عنوان مشتری اول و دارای اولویت برای محصولات این شرکت ها می توانند استفاده نمایند . البته در صورتیکه بیش از 50 درصد زا سهام شرکت های دانش بنیان توسط یک شرکت دولتی تامین شود قبلا باید هیئت وزیران این موضوع را تایید نموده باشد .

اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها ، مدیران و معاونین دانشگاه ها و مراکز پژوهشی نمی توانند تا زمانیکه در این دانشگاه ها و موسسات دارای سمتی هستند در شرکت دانش بنیان نیز اختیار سمتی بکنند هرچند عمده سرمایه و سهام این شرکت متعلق به دانشگاه و یا مرکز پژوهشی خاص باید . حتی برای سرمایه گذاری در این شرکت ها هم رعایت این شرط خلاف است .

سهام اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در شرکت های دانش بنیان یا به اندازه سرمایه و آورده آنها خواهد بود و یا بر اساس مالکیت فکری آنها تخصیص خواهد یافت .به این معنی که ممکن است ایده ها و دانش یک فرد به عنوان سرمایه و آورده او در شرکت تعریف شده و برای او متناسب با سطح علمی و دانش آورده سهامی تعریف می شود .

انتخاب سهامدار از خارج از دانشگاه و مراکز علمی هم مجاز خواهد بود ولی باید منوط به شرایط و مصوبات هیئت علمی دانشگاه باشد .

چنانچه متقاضیان ثبت شرکت دانش بنیان خود از اعضاء هیئت علمی بانشد و این موضوع به اثبات برسد این افراد می توانند تمامی مالکیت شرکت رانش بنیان را بدون تایید دانشگاه در اختیار داشته باشند .

برای ثبت شرکت دانش بنیان باید وارد سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان شد . این سامانه توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان راه اندازی شده است . با تایید این شرکت ها توسط کارشناسان و متخصصین این حوزه متقاضیان ثبت شرکت می توانند ادامه فرآیند ثبت شرکت دانش بنیان را انجام دهند و ضمنا از خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بهره مند شوند .

آدرس سامانه ارزیابی صلاحیت شرکت های دانش بنیان www.http://daneshbonyan.ir می باشد که از هیمن طریق می توان تائیدیه لازم را دریافت نمود و هر آنچه از آئین نامه ها و دستور العمل هایی که لازم باشد را دریافت و مطالعه کرد . اطلاعات لازم را باید به خوبی مطالعه و فراهم نمود و مدارک درخواست شده را در همین سایت آپلود کرد .

مدارک مورد نیاز اسکن شده برای تکمیل اطلاعات شرکت عبارت است از:

مجوز تاسیس ، مجوز بهره برداری ، اساسنامه ، گواهینامه ثبت اختراع تایید شده ، تصویر آگهی تاسیس درج شده در روزنامه رسمی ، گواهی سوابق مدیریت در صورت وجود ، آخرین لیست بیمه و حقوق و مزایا ، تصویر آخرین تغییرات مندرج در روزنامه رسمی در صورت موجود بودن ، تراز های مالی سال قبل ، آخرین اظهارنامه مالیاتی ، استانداردهای داخلی و خارجی ، در صورت موجود نبودن استاندارد تاییدیه مراجع ذی صلاح ، تاییدیه مراکز رشد ویا پارک های علم و فن آوری برای برنامه های تولید و یا طراحی کالاها و محصولات دانش بنیان ، مستنداتی دال بر وجود بازار مصرف و یا اعلام نیاز برخی از مصرف کنندگان به همراه عقد قرارداد .

با ارسال این مدارک باید درخواستی هم برای دریافت تائیدیه دانش بنیان بودن به کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان ارسال شود . پس از مطالعه درخواست و ارزیابی مدارک توسط یکی از کراگزاری های ارزیابی و در صورت تائید ، تائیدیه برای دانش بنیان بودن شرکت ارسال خواهد شد .

با دریافت این تائیدیه شرکت به عنوان شرکت دانش بنیان برای دو سال معرفی می شود و باید در این مدت با توجه به داشته های خود اقدام به رتبه بندی شرکت خود بکنند .

شرکت های دانش بنیان به دو صورت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود باید ابتدا به ثبت رسیده و سپس با دریافت تائیدیه دانش بنیانی خود می توانند تغییرات لازم را برای دانش بنیان شدن در اداره ثبت شرکت ها اعمال نمایند .

 



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

مهندسین توانا و خبره در حوزه های مختلف با توجه به نیازی که شرکت ها و ارگان های بزرگ به تخصص آنها دارند و با پشتوانه تخصص و اعتبار خود به منظور قرار گرفتن در کنار این شرکت ها به عنوان هادی و سوق دهنده فعالیت های شرکت و مرتفع کننده نقاط ضعف و بهبود بخشیدن به فرآیند های کسب و کار و رونق اقتصادی بیشتر این شرکت ها اقدام به تاسیس شرکت مهندسی مشاور می نمایند .

این شرکت ها از جمله شرکت هایی هستند که مانند یک تکمیل کننده فعالیت های شرکت های مختلف عمل می کنند و با شناخت نیاز های مدیریتی مهندسی شرکت های مختلف و با توانایی ها و تخصص افراد شریک و کارمندان خود این نیاز ها را برای شرکت های دیگر با بهترین کیفیت برآورده می کنند . یک شرکت مهندس مشاور در حکم مغز متفکر شرکت متقاضی عمل می کند .

کارشناسان این شرکت ها با شناسایی نقاط ضعف و قوت ها و فرصت ها و تهددی های موجود اقدام به ارائه راهکار های مناسب با اهداف و برنامه های مشخص به شرکت مورد نظر می نمایند و با ایجاد شاخص های اعتبار سنجی مناسب این و پیاده سازی برنامه های عملیاتی مرود نظر سمت حرکتی شرکت را به یمت مورد تایید خودشان رهنمود کرده و اصلاحات مورد نیاز را با ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم در شرکت ها اعمال می کنند تا نهایتا صاحبین شرکتها و موسسات غیر تجاری مختلف بتوانند به نتیجه دلخواه خود نائل شوند .

شرکت های مهندسی مشاور در زمنیه های مختلف به وجود می آیند . ثبت شرکت مهندسی مشاور برای گروه های تولیدی مختلف مانند مواد غذایی ، صنعتی و … و یا مهندسی مشاور برای دریافت استاندارد ها مورد نیاز ، مهندسی محصول برخی از تولیدی ها ، مشاروه بهبود کیفیت ، مشاوره وارداتی و صادراتی ، مشاوره توسعه خطوط شرکت ، مشاوره گرو ه های خدمات رسان مختلف و … دیده می شوند .

واژه مهندس در متن این شرکت ها تنها با رعایت قوانین و مقرراتی ممکن خواهد بود . برای این منظور باید باید موضوع فعالیت شرکت مرتبط با دانش فنی و تحصیلی موسس شرکت باشد . بریا استفاده از این واژه نیاز به اخذ مجوز مربوطه ممکن است باشد . در نهایت پس از انتخاب موضوع فعالیت و به منظور بهره بردن از واژه مهندسی دراین شرکت ها قوانین زیر را باید مد نظر قرار داد :

عنوان مهندسی و یا فنی مهندسی

تنها شرکت هایی می توانند واژه مهندسی و یا فنی مهندسی را برای شرکت خود انتخاب نمایند که اولا شرکت ثبت شده در این زمینه فعال باشد و ثانیا حداقل یکی از نفرات موسس شرکت در این زمینه مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی مرتبط با موضوع داشته باشد .

عنوان مهندسین

شرکت هایی می توانند از عبارت و یا واژه مهندسین در شرکت خود استفاده نمایند که تعداد نفراتی که صاحب مدرک تحصیلی مهندسی در رشته موضوعی شرکت هستند بیش از یک نفر باشد . در واقع در این شرکت ها اکثر نفرات موسس دارای مدرک مهندسی هستند و به همین دلیل و با ارائه این مدارک می توانند نام مهندسین را برای خود و در عنوان اصلی در نظر بگیرند .

عنوان گروه مهندسی

گروه مهندسین نیز واژه ای است که علاقمندان زیادی را برای استفاده این عبارت در عنوان شرکت ترغیب می نماید . باید در نظر داشت که همانگونه که از نام این عبارت مشخص است در این حالت همه موسسین شرکت باید دارای مدرک مهندسی در زمینه مربوطه باشند . در اصل اگر یک شرکت مهندسی با یک نفر مهندس قابل ثبت باشد و مهندسین با تعدادی از موسسین و نه همه موسسین قابل استفاده باشد ولی برای عنوان گروه مهندسی همه افراد موسس باید دارای مدرک مهندسی در موضوع فعالیت شرکت باشند تا اجازه استفاده از این عبارت را در عنوان شرکت داشته باشند .

شرکت های مهندسی مشاور را می توان در همه قالب های ذکر شده در قانون تجارت ایران به ثبت رساند . اما مرسوم ترین حالت برای این نوع شرکت ها قالب ثبتی سهامی خاص ، با مسئولیت محدود و نهایتا شرکت های تضامنی می باشد .

ثبت شرکت مهندسی مشاور سهامی خاص

شرکت های مهندسی مشاور سهامی خاص با حداقل سه نفر شریک قابلیت به ثبت رسیدن را دارند . برای این شرکت ها باید دو نفر هم بازرس به عنوان بازرس اصلی و علی البدل تعیین شوند . حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز برای شرکت 1 میلیون ریال دیده شده و باید پس از تعیین سرمایه اولیه مورد نیاز حداقل 35 درصد از این مبلغ تادیه و در همان ابتدا در حساب شرکت واریز شود . نحوه شراکت در این شرکت ها بصورت سهامی می باشد و هر فرد نسبت به میزان سرمیاه خود سهام دریافت می کند و این سهام هم مشخص کننده میزان مسئولیت افراد از نظر دیون و بدهی های شرکت و همچنین سود و زیان شرکت می باشد .

برای ثبت شرکت مهندسی مشاور در قالب سهامی خاص و به منظور بهره برداری از عنوان مهندسی ارائه مدرک تحصیلی مرتبط حداقل یک نفر از اعضا به همراه سایر مدارک به اداره ثبت شرکت ها الزامی است . این شرکت ها برای اینکه قدرت و توانایی بالاتری داشته باشند و از اعتبار بهتری برخوردار باشند باید نسبت به افزایش سرمایه خود جدیت داشته باشند . زیرا شرکت های سهامی خاص را با اعتبار مالی آنها می سنجند .

ثبت شرکت مهندسی مشاور با مسئولیت محدود

شرکت های مهندسی مشاور با مسئولیت محدود را اما می توان با دو نفر شریک هم به ثبت رساند . این شرکتها نیازی به ارائه سرمایه اولیه ندارند هر چند باید حداقل 100 هزار تومان را تعهد نمایند . شرکت های مهندسی مشاور با مسئولیت محدود اعتبار خود را ه ماز نفرات مهندس و هم از میزان سرمایه شرکت وام دار هستند .

یک شرکت مهندسی مشاور با مسئولیت محدود تنها به اندازه سرمایه و اورده هر یک از شرکا برای آنها مسئولیت ایجاد می نماید . استفاده از عنوان مهندسی و یا مهندسین و گروه مهندسی هم مستلزم ارائه مدارک تحصیلی مرتبط اعضا می باشد که مطابق با شرایط فوق باید ارائه شود .

ثبت شرکت مهندسی مشاور تضامنی

اما مهندسین و افراد نام آشنا در حوزه های مهندسی در یک موضوع خاص اغلب به سراغ ثبت شرکت مهندسی مشاور در قالب تضامنی می روند . هر چند برای ثبت این شرکت ها باید همه تعهدات شرکت را با قبول مسئولیت تضامنی عهده دار شوند ولی در این حالت می توانند همه مدیریت و اجرائیات شرکت را عهده دار باشند . همچنین نیازی به نگرانی برای دوره مدیریت و دخالت سایر موسسین و سهامدارن نمی باشد . این شرکت ها هم حداقل باید دو نفر برای ثبت داشته باشند که هر دو و یا همه موسسین و شرکا باید مسئولیت تضامنی را بر عهده بگیرند ولی قوانین این شرکت ها بیشتر حالت توافقی دارد و قوانین ساده تری دارد .

شرکا در این شرکت ها حتی میزان مسئولیت و سود و زیان را به راحتی توافق می کنند . هر چند سرمایه هم برای این شرکت ها اعتبار به همراه دارد ولی با توجه به اعتبار بالای موسسین این نوع شرکت بیشتر اعتبار شرکت را موسسین این شرکت تشکیل می دهند .

البته لازم به توضیح است برای ثبت شرکت مهندسی مشاور در هر یک از قالب های نام برده شده اگر نفرات موسس الزامی به استفاده از این عناوین در شرکت نداشته باشند مجبور نیستند همه نفرات مدرک مهندسی ارائه نمایند و تنها یک نفر کفایت می کند .

شرکت های مهندسی مشاور جدای از اینکه می توانند از سرماه و اعتبار نفرات و شرکت برای بهره بردن از امتیازات لازم استفاده کنند و همچنین با امکان استفاده از عنوان مهندسی و … می توانند با حضور در رتبه بندی های مربوطه و دریافت رتبه مناسب توانایی خود را بسیار بالاتر برده و نسبت به رقبا پیشی بگیرند .

وجود امکانات مهندسی و تجهیزات دفتری مناسب و همچنین داشتن رزومه کاری و اعتباری بالا و بهره بردن از نفرات زیاد با مدرک تحصیلی مرتبط در شرکت همه می تواند برای دریافت رتبه بهتر شرکت کمک کننده باشد .

 



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

از آنجایی که اغلب افراد برای تشکیل ثبت شرکت و تاسیس یک شخصیت حقوقی نگرانی هایی در خصوص تعهدات و مشکلات مالی احتمالی دارند قانونگذار به منظور ساده تر سازی و ارائه راهکاری برای این افراد شرکت هایی را در قانون به تبعیت از بسیاری دیگر از کشور های دنیا منظور کردند که در آن هر فرد تنها به اندازه سرمایه خود مسئول بدهی های شرکت باشد. این دسته از شرکت ها را شرکت های با مسئولیت محدود نام نهادند و همانند سایر کشور ها در ایران نیز این شرکت مورد نظر و خواست عمومی واقع شد .

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود می توان با هر موضوع و حیطه فعالیتی اقدام کرد و نیازی هم به سرمایه اساسی و زیادی ندارد . در زیر به نکات مهم این شرکت ها اشاره خواهیم کرد .

شرکت های با مسئولیت محدود از نوع شرکت های اشخاص هستند . یعنی در این شرکت ها شخص اهمیت زیادی دارد و اعتبار افراد موسس در شرکت به عنوان یک رکن اساسی می باشد . البته تفاوت این شرکت با سایر شرکت های اشخاص در این است که در شرکت های با مسئولیت محدود سرمایه هم همانند افراد نقش تعیین کننده ای در اعتبار و دارایی شرکت دارد . همین موضوع باعث شده تا اختلافاتی هم بین صاحبان عقیده در خصوص نوع سرمایه ای و یا اشخاص بودن شرکت ها به وجود بیاید .
در این شرکت ها نیازی نیست سرمایه ای در بدو تاسیس سپرده شود ولی باید حداقل 1 میلیون ریال توسط موسسین تعهد شود و تاریخی برای تادیه این مبلغ مورد توافق واقع شود . به این صورت که هر یک از موسسین و شرکا میزانی از سرمایه را عهده دار می شود و این میزان را تنها اعلام و تائید می کند و مدیر عامل در زمان مشخص این مبلغ را از متعهد و یا همان شریک دریافت می نماید و به حساب شرکت واریز می کند. البته در این خصوص ممکن است شرکا میزان متعهد شده خود را بصورت نقدا پرداخت نمایند .
سرمایه مورد نیاز برای شرکت های با مسئولیت محدود یا باید نقدا تادیه شود و یا باید بصورت غیر نقدی تایده شود . اگر سرمایه مورد توافق بصورت غیر نقدی تعهد شد باید تقویم نامه ای توسط خود شرکا تنظیم شود و میزان سهم الشرکه فرد تعیین گردد. در این خصوص پیشنهاد می شود از یک کارشناس رسمی دادگستری استفاده شود هر چند الزامی برای این عمل نیست .
حداقل با دو نفر می توان یک شرکت با مسئولیت محدود ثبت کرد. تعداد شرکا بیشتر تا سقف نا محدود مجاز می باشد و می توان به منظور تادیه مبلغ مورد نیاز سرمایه برای شرکت تعداد شرکا را بیشتر کرد .
شرکا در شرکت های با مسئولیت محدود هم می توانند افراد حقیقی باشند و هم افراد حقوقی.
بریا تاسیس شرکت با مسئولیت محدود باید شرکا ابتدا جلسه ای با نام مجمع عمومی موسسین را تشکیل دهند و در این جلسه مواردی را همچون شرکتنامه ، اساسنامه در صورت وجود ، اظهارنامه و تقاضانامه و … را همگی توافیق و امضا نمایند . در همین جلسه باید مدیران هیئت مدیره تعیین شوند و مدیر عامل هم معرفی شود . البته انتخاب مدیر عامل را می توانند به هیئت مدیره تفویض نمایند . همچنین باید تعیین شود که آیا شرکت نیاز به معرفی بازرس دارد و یا خیر و اگر بلی می توانند این نفرات را در مجمع انتخاب نمایند .
مدیران هیئت مدیره هم با تشکیل جلسه ای مواردی همچون تعیین سمت های هیئت مدیره ، شرح وظایف و روند اجرایی شرکت را مورد توافق قرار می دهند .
شرکا هیچ الزامی به ورود به مباحث اجرایی شرکت ندارند و در صورت ورود به مباحث اجرایی شرکت باید حقوق و دستمزد آنها توسط هیئت مدیره و یا مجمع عمومی تعیین و جدای از موضوع شراکتشان به آنها پرداخت شود . در واقع موضوع شراکت با موضوع فعالیت به عنوان یک مجری در شرکت دو مقوله جداگانه هستند .
انتخاب اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل در شرکت های با مسئولیت محدود هم می تواند از بین شرکا باشد و هم می تواند در صورت توافق همه شرکا فردی خارج از شرکت باشد . اگر انتخاب فرد از نفرات غیر شریک در شرکت بود این فرد ضرورتی نخواهد داشت که سهم الشرکه ای را در شرکت در اختیار داشته باشد .
میزان مسئولیت هر فرد در شرکت با مسئولیت محدود بر اساس میزان سهم الشرکه افراد بصورت قانونی تعیین می شود . البته این نوع شرکت این قابلیت را به موسسین و شرکا می دهد که میزان مسئولیت یک فرد را با توافق خود او بیشتر یا کمتر از سایر شرکا تعیین نمایند .
موضوع سرمایه در شرکت های با مسئولیت محدود بر اساس سهم الشرکه تعیین می شود . یعنی آورده افراد در شرکت با میزان مشخصی از سهم الشرکه تعیین می شود .
نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود باید با رضایت سایر شرکا باشد و در صورتیکه این موضوع رعایت نشود این حق برای اعتراض برای سایر شرکا محفوظ خواهد بود و می توانند در صورت نیاز بصورت قانونی این موضوع را باطل اعلام نمایند .
در هر زمان که نیاز به توسعه و یا کاهش فعالیت های شرکت باشد باید مجمع عمومی فوق العاده تعیین نماید که شرکت کاهش سرمایه داشته باشد و یا افزایش سرمایه . برای کاهش و یا افزایش سرمایه در شرکت با مسئولیت محدودهم می توان میزان سهم الشرکه را افزایش داد و هم تعداد شرکا را افزود . البته روش های دیگری هم برای افزایش سرمایه مانند تبدیل سود به سهم الشرکه هم وجود دارد که در همین دو مقوله گنجانده می شود .
هر نوع موضوع و فعالیتی را می توان در چهارچوب شرکت های با مسئولیت محدود سازماندهی کرد و هیچ گونه تفاوتی با سایر شرکت ها از این نظر ندارد .
مدت زمان مدیریت در شرکت های با مسئولیت محدود نا محدود می باشد . به این منظور که افراد منتخب برای سمت های مدیریت در شرکت می توانند مادامیکه رضایت سایر شرکا را به دنبال داشته باشند در سمت خود ادامه فعالیت دهند . در همین راستا مجمع عمومی فوق العاده می تواند با درخواست هر یک از شرکا تشکیل جلسه داده و در هر زمان و بنا بر هر دلیل مدیران را از سمت خود برکنار و فرد دیگری را به جای او معرفی نماید . البته برای مدت مدیریت در شرکتنامه می توان مدت معینی را توسط شرکا تعیین نمود و در صورت نیاز این مدت را تمدید کرد .
شرکتنامه شرکت های با مسئولیت محدود حاوی اطلاعات و توافقات شرکت و شرکا می باشد . در این سند باید نوع مشارکت ، میزان سرمایه و سهم الشرکه هر فرد ، نحوه تقسیم سود و زیان شرکت ، مدت مدیرت ، لزوم تعیین بازرس و نحوه بازرسی ، سال مالی و … را لحاظ نمود . بسایر اهمیت دارد که این سند توسط همه شرکا مطالعه شده و سپس تایید گردد .زیرا اولا اداره ثبت شرکت ها بدون وجود همه امضا ها سند را قبول نخواهد کرد و ثانیا در آینده ادعایی از طرف هر یک از شرکا در خصوص موارد توافق شده مطرح نخواهد شد .
وجود اساسنامه برای شرکت های با مسئولیت محدود الزامی نیست و لی توصیه می شود این سند را تیهه و به انضمام سایر مدارک شرکت نگهداری نمایید. اسانامه شرکت می تواند استخوان بندی و هویت شرکت را اعتبار بیشتر ببخشد .
شرکت های با مسئولیت محدود می توانند به منظور توسعه فعالیت های خود اقدام به تاسیس شعب و یا نمایندگی هایی در ایران و یا حتی خارج از کشور با هماهنگی اداره ثبت شرکت ها بکنند .
هر یک از شرکا به تنهایی می تواند در صورت عدم تعیین بازرس موارد حقوقی واسناد و مدارک مالی شرکت را در هر زمان که نیاز باشد مورد بررسی قرار داده و از صحت روند کار مطلع شود .
شرکت های با مسئولیت محدود با وجود شرکا نامی و سرمایه کافی اعتبار لازم را خواهند داشت و به راحتی می توانند برای ورود به بازار های مختلف و انواع مناقصات و مزایده ها و .. اقدام نمایند . شخصیت حقوقی این شرکت ها بسیار معتبر و همانند سایر شرکت ها از حمایت دولت برخوردار هستند .

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی موضوع بندهای الف، ب و ج قانون مالیاتهای مستقیم موظف می باشند اظهارنامه مالیاتی خود را حداکثر تا چهار ماه پس از پایان سال مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه نمایند .

تبصره: براساس قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم اشخاص حقیقی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی حداکثر تا پایان خرداد ماه سال بعد فرصت خواهند داشت .

براساس ماده 192 قانون مالیاتهای مستقیم عدم تسلیم اظهارنامه منجر به جریمه غیرقابل بخشودگی معادل سی درصد (30 %) مالیات متعلق برای اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل می باشد



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

براساس ماده 169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم و دستورالعمل اجرایی آن ارائه فهرست معاملات مربوط به خرید ، فروش و قراردادها به سازمان امور مالیاتی طی مدت یکماه پس از پایان هر فصل الزامی است و عدم ارائه فهرست معاملات موجب تعلق جریمه ای معادل یک درصد (1 %) معاملاتی که فهرست آنها ارائه نشده است ، خواهد بود .

دو روش برای ثبت و ارسال اطلاعات در سامانه معاملات فصلی وجود دارد :

1-روش برخط (Online) و 2- روش غیربرخط (Offline)

لازم به ذکر است براساس بخشنامه های جدید اشخاص زیر مشمول ارسال گزارشات معاملات فصلی می باشند :

کلیه اشخاص حقوقی
اشخاص حقیقی که براساس 6 مرحله فراخوان مشمول اجرای مالیات برارزش افزوده شده اند .
اشخاص حقیقی دارای بیش از 30 میلیارد ریال فروش کالا و خدمات در سال
اشخاص حقیقی که 10 برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده آنها در سال 1391 بیش از 30 میلیارد ریال است



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

پس از تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه شماره اقتصادی جدید و قرار گرفتن در وضعیت 45 امکان ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده برای مؤدیان مالیاتی فراهم می گردد.

فرآیند ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده شامل دو مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام می باشد .

پس از تکیمل فرآیند پیش ثبت نام ، کد کاربری و کلمه عبور از طریق پست به محل اقامتگاه قانونی شرکت ارسال
می گردد و با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور امکان ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده فراهم می گردد. لازم به ذکر است تا زمانی که فرآیند ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش
افزوده تکمیل نگردد و گواهینامه مالیات برارزش افزوده صادر نشود امکان دریافت مالیات برارزش افزوده از خریداران کالا و خدمات میسر نمی گردد همچنین طبق بند یک ماده 22 قانون
مالیات برارزش افزوده در صورت عدم ثبت نام مؤدیان در مهلت مقرر معادل هفتاد و پنج درصد (75%) مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نام مشمول جریمه می گردند . و علاوه بر جریمه
مذکور به میزان دو درصد ( 2 %) در ماه نیز نسبت به مالیات پرداخت نشده می بایستی جریمه تاخیر بپردازند. ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده یکی از اساسی ترین اقداماتی است
که هر شرکتی برای انجام فعالیتهای اقتصادی می بایست انجام دهد و عدم ثبت نام دارای تبعات مالی و مالیاتی عمده ای می باشند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

عزیزانی که تمایل به انتخاب نام جهت ثبت شرکت شان را دارندباید به نکات زیر توجه کنند:

-درحال حاضر اسامی انتخابی برای شرکت ( نام شرکت ) باید دارای 3 سیلاب (اسم خاص) باشد.

-اسامی انتخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد برای مثال کلماتی مانند سپنتا ،کاسپین ،سپهر و… البته نا گفته نماند که برخی اسامی در فرهنگ دهخدا معنا دار هستند اما قابلیت ثبت ندارند مانند اسم برنیس ،رویال،پرشین از طرفی دیگر کلماتی مانند ایران اصل قابلیت ثبت در نام شرکت را ندارند همچنین اسامی بیگانه شامل تکنیک ،کو، تل قابل ثبت نیستند.

-نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تائید اداره ثبت قرار میگیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد.

-باید افزود که کلماتی مانند بازرگانی-خدماتی-مهندسی گروه جز سیلاب خاص برای صورت عدد)قابلیت ثبت در نام شرکت ندارند مگر اینکه به صورت حروف قید گردند.

و در آخر باید گفت که اسم پترو را نمی توان در اول نام شرکت و اسم مهر در آخر اسم شرکت دیگر نمی توان قید کرد.

اداره ثبت شرکت ها مانند اداره ثبت احوال محدویت هایی را برای انتخاب نام شرکت قایل است

یعنی همانگونه که شما در انتخاب نام فرزندتان محدودیت دارید در اسم شرکت تان هم محدودیت دارید

و همچنین بعضی اسامی را در سالهای پیش اداره ثبت اجازه ثبت آن نام را می داد اما درحال حاضر نمی دهد.

چند نکته:

به یاد داشته باشید ثبت نام یک شرکت به صورت فارسی صرفاً به صورت 3 سیلابه نمی باشد بلکه حتی اسامی که در اداره ثبت به ثبت نرسیده باشد حتی به صورت 2 سیلابه قابل ثبت می باشند.

اسامی قابل ثبت صرفاً باید فارسی و دارای ریشه در لغتنامه های معتبر باشد.

در نظر داشته باشید برخی اسامی غیر فارسی نظیر پترو که ریشه فارسی برای آنها ساخته نشده است قابل ثبت می باشند.

نکته بسیار در مورد نام ایران حتی در صورت وجود چند سیلاب دیگر آن قابل ثبت نمی باشند.

برای انتخاب نام شرکت مناسب می توانید از اسامی خاص با تعداد بالا به طور مثال آراد ،آریا و سپهر استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چگونگی اخذ مجوز چاپ و نشر و مدارک لازم برای اخذ این مجوز چیست ؟ شرکت هایی که قصد دارند تا به فعالیت چاپ و نشر بپردازند باید دارای شرایط خاصی باشند، ضمن اینکه این شرکتها باید مجوز و پروانه کسب داشته باشند.صدور مجوز برای چاپ و نشر تنها برای فروش و عرضه محصولات فرهنگی متناسب با فرهنگ رایج کشور صورت می گیرد.

مجوز چاپ و نشر
با چگونگی اخذ مجوز چاپ و نشر بیشتر آشنا شوید ، برای انتشار یک کتاب تنها داشتن توانایی نویسندگی و قلم زدن کافی نیست. یک محقق توانا هم نمی تواند تنها با تکیه بر تحقیق و روش های پژوهشی، کتاب های خود را چاپ کند. در واقع برای چاپ کتاب دریافت مجوز الزامی است. مجوزی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابها تعلق می گیرد، به این معناست که کتاب مورد نظر از نظر علمی کاملاً صحیح است.
در این زمینه باید شرکت های نشر و چاپ قرارداد منعقد کرد. ضمن اینکه این شرکت هایی که در زمینه چاپ و نشر فعالیت کنند، باید مجوز و پروانه کسب داشته باشند. زیرا شرکت های چاپ و نشر به طور مستقیم با مولفان، نویسندگان و محققان در ارتباط هستند و باید آثار آنها را منتشر کنند. در صورتی که فعالیت آنها غیرقانونی باشد، تمامی آثار و کتابهایی که در این شرکت ها چاپ می شود نیز غیرقانونی خواهد بود.

 

چگونگی اخذ مجوز چاپ و نشر

 

نحوه اخذ مجوز چاپ و نشر
شرکت هایی که قصد دارند تا به فعالیت چاپ و نشر بپردازند باید شرایط زیر را داشته باشند.

 

داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
نداشتن سوء سابقه
محجور نبودن و عدم ورشکستگی
داشتن حداقل ۲۵ سال سن و داشتن وضعیت تاهل
داشتن کارت پایان خدمت
ارائه سند رسمی اعم از اجاره یا مالکیت محل انتشارات
ارائه مدرک کارشناسی یا معادل آن به اداره مربوطه
داشتن صلاحیت تخصصی و علمی یا تجربه کافی در زمینه نشر کتاب

مدارک لازم برای دریافت مجوز چاپ و نشر
برای اخذ مجوز چاپ و نشر ارائه مدارک زیر از سوی متقاضیان چاپ و نشر الزامی می باشد :

تصویر برابر اصل مدارک شناسایی از جمله شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت
ارائه تصویر برابر اصل آخرین مدرک تحصیل متقاضی
دریافت و تکمیل فرم سوابق فرهنگی
نداشتن سوء پیشینه کیفری و ارائه گواهی آن به اداره ثبت شرکت ها
ارائه استعلام فرهنگی حراست
گواهی ثبت روزنامه رسمی برای افراد حقوقی

نحوه صدور مجوز چاپ و نشر
پس از اینکه مدارک از سوی متقاضیان (نویسندگان، مولفان و یا شرکت های انتشارات) به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شود، کارشناسان مدارک را در جلسه هیات رسیدگی می کنند. در صورتی که در مدارک ایراد و مشکلی وجود داشته باشد، مراتب به متقاضی اعلام می شود. متقاضی نیز موظف است تا مدارک را کامل و نواقص را برطرف کند. پس از رفع نقص از مدارک، پروانه نشر برای این شرکت ها صادر می شود.

شرایط صدور مجوز چاپ و نشر
بعد از اینکه مدارک متقاضیان تایید شد و هیچگونه نقص و ایرادی نداشتند، یک مجوز نشر برای مدت دو سال برای آنها صادر می شود. البته صدور این مجوز منوط به شرایط زیر می باشد :

 

داشتن سربرگ رسمی برای مکاتبات انتشارات
داشتن مهر شرکت به همراه سایر مشخصات انتشارات از جمله لوگو آرم
نصب تابلو در سر درب شرکت انتشارات با نامی که در مجوز ثبت شده است
اعلام محل فعالیت شرکت انتشارات در صورت تغییر مکان
دریافت شماره استاندارد بین المللی کتاب (شماره شابک) از سوی موسسه خانه کتاب
دریافت فهرست نویسی پیش از انتشار (فیپا)
نشر حداقل ۱۰ عنوان کتاب در مدت ۲ سال

لازم به ذکر است که صدور مجوز برای چاپ و نشر تنها برای فروش و عرضه محصولات فرهنگی متناسب با فرهنگ رایج کشور صورت می گیرد. به همین دلیل ناشر موظف است تا قبل از چاپ تمامی آثار ابتدا طبق نظارت اداره کل چاپ و نشر عمل کند. در زمان چاپ نیز باید تمامی مشخصات از قبیل تاریخ نشر، نام ناشر، مولفان و … در کتاب قید شود.

تمدید اعتبار مجوز چاپ و نشر
با توجه به اینکه مجوز چاپ و نشر تنها برای دو سال صادر می شود، ناشران می توانند اعتبار آن را تمدید کنند. مدارکی که برای تمدید مجوز لازم است ، عبارتند از :

 

یک قطعه عکس٤×٣
اصل پروانه نشر و کپی برابر اصل آن
ارائه درخواست کتبی تمدید، در سربرگ انتشارات همراه با مهر و امضای مسئول شرکت
اعلام گزارشات عملکرد انتشارات در زمان اعتبار پروانه نشر
تحویل گزارش عملکرد انتشارات، از سایت موسسه خانه کتاب



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

احداث نیروگاه
با چگونگی اخذ مجوز احداث نیروگاه آشنا شوید ، به منظور توسعه و آبادانی کشور، دولت تلاش کرده است تا خصوصی سازی را گسترش دهد. در این زمینه وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه داده است تا با اخذ مجوز نیروگاه برق احداث کنند. احداث نیروگاه تنها با رعایت شرایط مندرج در مجوز امکان پذیر است.

شرایط احداث نیروگاه
برای اخذ مجوز تاسیس نیروگاه باید تمامی استانداردهای فنی رعایت شده باشد. این استانداردها توسط بازرسین وزارت نیرو بررسی می شود و در صورتی که عیب یا نقصی در آنها وجود داشته باشد، متقاضی باید تمامی عیوب را برطرف کند. همچنین وزارت نیرو مشخصات کلی نیروگاه در حال احداث را ثبت می کند. این مشخصات شامل نوع،‌ تعداد واحد، ظرفیت هر واحد، ولتاژ خروجی، سال بهره‌برداری، نحوه اتصال به شبکه، محدوده جغرافیایی و … می باشد. با توجه به این مشخصات، صلاحیت صدور مجوز برای متقاضی مشخص می شود.

چگونگی اخذ مجوز احداث نیروگاه

برای دریافت مجوز وزارت نیرو به منظور احداث نیروگاه ، متقاضیان باید واجد شرایط زیر باشند :
تمامی متقاضیان باید اطلاعات و مدارک مربوط به توانایی اجرایی، مدیریتی و مالی خود را به منظور بررسی به سازمان توانیر ارائه دهند.
سازمان توانیر با توجه به پتانسیل و توانمندی متقاضیان، اسناد آنها را بررسی و پیشنهاد دعوت به همکاری و احداث نیروگاه را اعلام می کند. با ارزیابی هایی که صورت می گیرد، پیشنهاد صدور مجوز برای وزارت نیرو ارسال می شود.
در سازمان توانیر گزارشات مربوط به نحوه بررسی درخواست متقاضیانی که رد صلاحیت شده اند، به وزارت نیرو ارسال می شود.
سازمان توانیر برای دعوت از متقاضیان به منظور همکاری و احداث نیروگاه، از طریق رسانه های عمومی عمل می کند.
متقاضیان موظفند تا درخواست خود را در فرم های مربوطه ذکر کنند. همچنین باید طرح توجیهی فنی، اقتصادی و زیست محیطی را آماده کنند و به سازمان توانیر ارائه دهند. این سازمان نیز موظف است تا طرح های توجیهی را به دقت بررسی کند. در صورتی که احداث نیروگاه به محیط زیست آسیب می رساند و یا از نظر اقتصادی، مقرون به صرف نیست، طرح رد می شود. در غیر اینصورت مراتب را به وزارت نیرو اعلام می کند.

مدت اعتبار مجوز احداث نیروگاه
مجوزی که برای احداث نیروگاه صادر می شود، مدت اعتبار دارد که در پروانه آن ذکر می شود. مدت زمان اعتبار نیروگاه با توجه به مشخصات آن تعیین می شود. متقاضی باید مطابق با زمان اعلام شده برای احداث نیروگاه اقدام کند و بهره برداری نیز قبل از اتمام مدت اعتبار باشد. پس از اینکه مدت اعتبار به اتمام رسید، متقاضی می تواند مجدد با طی کردن مراحل اداری، آن را تمدید کند.
سازمان توانیر موظف است تا با تاکید بر رعایت برنامه زمانی احداث نیروگاه، نیروی مورد نیاز برق را تامین کند و در عین حال بر کار سرمایه گذار نیز نظارت داشته باشد.
اگر در زمان احداث نیروگاه تاخیری صورت بگیرد، سازمان توانیر گزارشی حاوی شرایط شبکه،‌ علل تاخیر و میزان اطمینان از اتمام کار، گزارش توجیهی و پیشنهاد لازم را به وزارت نیرو اعلام می کند. وزارت نیرو موظف است تا با بررسی گزارش واصله، در مجوز متقاضی تجدید نظر و آن را تمدید یا لغو کند.

اخذ مجوز بهره‌برداری نیروگاه
پس از اینکه مجوز احداث نیروگاه صادر شد، باید برق آن تامین شود تا سرمایه گذار بتواند از نیروگاه خود بهره برداری کند. در این رابطه وزارت نیرو برای متقاضیان یک شرکت فروش نیروی برق نیز تعیین می کند که این شرکت در چارچوب مجوز، با سرمایه گذار قرارداد منعقد می کند. خرید برق با توجه به شرایط مندرج در مجوز نیروگاه صورت می گیرد که شامل زمان بهره‌برداری، ظرفیت، انرژی، ساعات تولید، قابلیت دسترسی و بهای نیروی برق می باشد.
همچنین وزارت نیرو به سرمایه گذار امکان استفاده از محیط زیست، تامین سوخت و تامین آب را می دهد که برای این کار مجوزات لازم جهت استفاده سرمایه گذار از منابع لازم را صادر می کند.



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

مقایسه شرکت مدنی و تجاری در حقوق ایران به چه صورت انجام میگیرد ؟ این تفاوت میان شرکت مدنی و تجاری ، می تواند موسسان و مدیران را برای اداره بهتر شرکت کمک کند. در شرکت های تجاری به دلیل داشتن شخصیت حقوقی مجزا، نماینده منافع قانونی شرکت می باشد و مدیران نماینده شرکت و صاحبان سهام نیستند. اما در شرکت های مدنی، مدیر به عنوان نماینده شرکا محسوب می شود.

مقایسه شرکت مدنی و تجاری در حقوق ایران
تفاوت شرکت مدنی و تجاری در حقوق ایران
مقایسه شرکت مدنی و تجاری در حقوق ایران ، تفاوت شرکت مدنی و تجاری ، می تواند موسسان و مدیران را برای اداره بهتر شرکت کمک کند.

این تفاوت ها عبارتند از :
تفاوت از نظر شخصیت حقوقی
براساس ماده ۵۷۶ قانون مدنی، تمامی شرکا در شرکت های مدنی می توانند یک قرارداد تنظیم کنند. طبق این قرارداد نحوه اداره اموال شرکت بیان می شود، اما شخصیت حقوقی برای شرکت تعیین نمی شود. چرا که تاسیس شرکت مدنی از کشور فرانسه آغاز شده است و از آنجا که قانون این کشور هیچ شخصیتی برای شرکت های مدنی در نظر نگرفته است، این امر موجب تعمیم آن به سایر کشورها شده است. به همین دلیل در نظر گرفتن شخصیت حقوقی مجزا برای شرکت های مدنی دشوار است. اما در مورد شرکت های تجاری باید گفت که طبق قانون ۵۸۳ قانون تجارت، این نوع از شرکت ها دارای شخصیت حقوقی هستند.

تفاوت در ماهیت
هر دو شرکت مدنی و تجاری دارای ماهیت قراردادی هستند. اما جوهر و ذات شرکت مدنی ایجاد اشاعه در مالکیت می باشد. در حالی‏که در شرکت‏های تجاری، شرکا با ادغام سرمایه های جمعی و آورده‏های جزء، اصالت خود را از دست می دهند و یک شخصیت و ماهیت جدید شکل می گیرد. به طوری که تمایز میان شرکا و آورده های آنها ممکن نیست. شرکا با رضایت کامل می پذیرند که مالکیت خصوصی و مستقل آنها به مالکیت اشتراکی تبدیل شود. در عین حال در این نوع شرکت ها بحث اشاعه و مالکیت مشاع در میان نیست و از آنجا که شخصیت حقوقی مستقلی دارد، آثار و نتایج حقوقی آن نیز منحصر به فرد می باشد.

 

تفاوت در ماهیت حقوقی سهم الشرکه
در شرکت های تجاری، سهم الشرکه می تواند به سرمایه نقدی تبدیل شود. به این معنا که ماهیت سرمایه شرکا می تواند تغییر کند. چرا که آورده شرکا از دارایی آنها جدا نیست و در نتیجه می تواند به دارایی شخصی ضمیمه می شود. در این نوع شرکت ها، رابطه هر یک از شرکا و صاحبان سهم، با توجه به میزان سرمایه و آورده آنها از سود و منافع حاصل می شود. اما در شرکت های مدنی، سهام هر یک از شرکا در مالکیت خود آنها می باشد که با تشکیل شرکت، اصالت حقوقی خود را از دست نمی دهد. به همین دلیل، همان حقوقی که در مالکیت شرکای شرکت است، مالکیت مشاع نیز دارد. به عنوان مثال، در صورتی که سهم الشرکه‏ یکی از شرکا غصب شود، وی مالک مال مشاع است که می تواند به مراجع قضایی مراجعه و دعوی خود را مطرح کند. در این صورت دادگاه با بررسی ادله واصله، احقاق حق می کند.

 

تفاوت در وضعیت حقوقی تصرفات شریک
در شرکت های مدنی، تصرفات شریک، با توجه به مالکیت مشاع صورت می گیرد که به دو نوع تصرف تقسیم می شود: تصرفات مادی و تصرفات حقوقی. در تصرفات حقوقی هر یک از شرکا می توانند بدون رضایت سایرین، عین سهم الشرکه خود را جزئی یا کلی به شخص ثالث منتقل کنند. اما در شرکت های تجاری، نقل و انتقال سهام شرکت تنها با تشریفات قانونی امکان پذیر است.

 

تفاوت در نمایندگی شرکت‏های مدنی و تجاری
در شرکت های تجاری به دلیل داشتن شخصیت حقوقی مجزا، نماینده منافع قانونی شرکت می باشد و مدیران نماینده شرکت و صاحبان سهام نیستند. به عبارت دیگر مدیران شرکت های تجاری تنها نماینده شخص حقوقی هستند که به نام و به‏ حساب شخص حقوقی عمل می کنند. اما در شرکت های مدنی، مدیر به عنوان نماینده شرکا محسوب می شود. در صورتی که شرکت مدنی بدون مدیر باشد، هر نوع تصرف حقوقی و مادی تنها با رضایت تمامی شرکا امکانپذیر است و هرگونه تغییر در حدود اختیارات مدیر یا تعیین مدیر جدید، باید با موافقت تمامی آنها صورت بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 ثبت طرح صنعتی

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت طرح صنعتی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

در زبان معمول، طرح صنعتی معمولا به شکل و ظاهر کلی یک کالا اشاره دارد اما در لسان حقوق مالکیت فکری طرح صنعتی خصوصیات مربوط به شکل و ساختار، و یا نقش و تزئینات به کار رفته در یک کالا به واسطه یک فرایند صنعتی است که در کالای خاتمه یافته ایجاد چشم نوازی و جذابیت کند. بنابراین به عنوان یک قاعده کلی ، طرح صنعتی متشکل است از:

 

    ویژگی های سه بعدی مانند شکل یک کالا

    ویژگی های دو بعدی مانند تزئینات ، خطوط یا رنگ های به کار رفته در یک کالا

    ترکیبی از موارد فوق

 

طرح صنعتی در انواع گسترده ای از محصولات صنعتی و صنایع دستی به کار برده می شود. از ابزار فنی و تجهیزات پزشکی گرفته تا ساعت ها، جواهرات، کالاهای لوکس و تجملی، ابزار خانگی، وسایل الکتریکی، ماشین های سواری و از طرح های نساجی گرفته تا کالاهای تفریحی، همه می توانند مشمول طرح صنعتی باشند.

 

حمایت از طرح صنعتی چه حقوقی به دارنده آن می دهد؟

 

هرگاه یک طرح صنعتی به موجب قانون به ثبت برسد مالک آن از حق انحصاری جلوگیری از نسخه برداری غیرمجاز یا تقلید توسط شخص ثالث برخوردار می شود این حق موجب می شود اشخاص ثالث از ساخت، عرضه، واردات، صادرات یا فروش هر محصولی که طرح در آن به کار رفته یا در آن گنجانده شده است منع شوند. شایان ذکر است قانون و شیوه عملکرد هر کشور، حوزه اصلی حمایت از طرح های ثبت شده را معین خواهد کرد به عنوان مثال جمهوری اسلامی ایران در ماده 28 قانون حمایت از اختراعات، طرح های صنعتی، علائم و نام های تجارتی مصوب 1386 این حقوق را اینچنین برمی شمرد:

 

الف- بهره برداری از هر طرح صنعتی که در ایران ثبت شده باشد، توسط اشخاص، مشروط به موافقت مالک آن است.

 

ب- بهره برداری از یک طرح صنعتی ثبت شده عبارت است از : ساخت، فروش و وارد کردن اقلام حاوی آن طرح صنعتی.

 

ج- مالک طرح صنعتی ثبت شده می تواند علیه شخصی که بدون موافقت او افعال مذکور در بند (ب) این ماده را انجام دهد یا مرتکب عملی شود که عادتا موجبات تجاوز آینده را فراهم آورد در دادگاه اقامه دعوی نماید.



:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد